زباله سوغات گردشگران به جنگل های مازندران؛
روز طبیعت به رغم تقاضاها، پیشنهادات و هشدارها، باز هم در پاره‌ای نقاط با انبوهی از زباله‌های رها شده در محیط زیست و تخریب منابع و مواهب طبیعی به پایان رسید.
کد خبر: ۱۸۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷ 04 April 2015
روز طبیعت به رغم تقاضاها، پیشنهادات و هشدارها، باز هم در پاره‌ای نقاط با انبوهی از زباله‌های رها شده در محیط زیست و تخریب منابع و مواهب طبیعی به پایان رسید.
به گزارش تابناک مازندران بر اساس اظهار نظر مسئولان استان مازندران در ایام نوروز میزان زباله در این ایام به هشت برابر زمان معمولی افزایش می‌یابد که لزوم توجه ملی به شهرهای مازندران را می طلبد.این در حالیست که دلاور بزرگ نیا مدير كل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان مازندران درخصوص آلودگي هاي ناشي از انباشت زباله ها در روز طبيعت گفت: به طور كلي امسال نسبت به سال هاي گذشته آلودگي بصري در حوزه زباله ها خيلي كمتر به چشم خورد و اين نشان مي دهد هم جامعه محلي و هم جامعه ميهمان به بالندگي فرهنگي در در حوزه سلامت طبيعت رسيدند!
اما مدیر کل محیط زیست مازندران بر خلاف نظر بزرگ نیا اظهار داشت: رهاسازی زباله از سوی مردم در دل جنگل‌های استان بسیار جای تاسف دارد.
ناصر مهردادی گفت: برخی مردم زباله را در محیط و اطراف جاده‌ها و محورهای مازندران رهاسازی می‎کردند. در جنگل نور مشاهده شده که مردم به راحتی زباله را در محیط رهاسازی می‌کردند که این موضوع بسیار جای تاسف دارد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با تاکید بر فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی درباره موضوع زباله، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مازندران در تعطیلات پذیرای گردشگران است و اینکه تعطیلات تابستان در پیش است لزوم اهمیت این امر بیش از پیش احساس می‌شود.
اگر چه در این روز حدود 100 هزار پاکت زباله در اختیار مردم قرار گرفته و همچنین بنرهایی در مناطق گردشگری و سطح استان نصب شده که این مهم در راستای فرهنگ‌سازی و جلوگیری از رهاسازی زباله در طبیعت صورت گرفته اما مشاهدات خبرنگاران تابناک حاکی از این است مناطق گردشگری، تفرجگاه‌ها، سواحل زیبای دریا و دشت‌های بکر مازندران نیز همپای دیگر مناطق، میزبان گردشگران و مسافران نوروزی بود تا سیزده‌شان را سپری کنند، اما غروب این روز ملی، برای مناطق گردشگری استان غمگین و تراژیک بوده است.
به هر ترتیب سیزده به در امسال نیز گذشت.اما آیا به راستی حق طبیعت بکر و زیبای مازندران این است که اینگونه آماج ناملایمات انسان هایی شود که به زبان خود را دارای فرهنگ می دانند اما در عمل جز نابودی طبیعت بکر کاری دیگر در روز طبیعت انجام نمی دهند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار