بی شک عرصه انتخابات آزاد و رقابتی فرصت و مجالی برای زنان و مردان یک جامعه فراهم می کند تا دین خود را در قبال آینده کشور و رسالت سیاسی جامعه به عده ای بسپارند و در این بین وظیفه همه حضوری آگاهانه برای چینش بهترین ها است.
کد خبر: ۱۸۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹ 16 February 2016
 بی شک عرصه انتخابات آزاد و رقابتی فرصت و مجالی برای زنان و مردان یک جامعه فراهم می کند تا دین خود را در قبال آینده کشور و رسالت سیاسی جامعه به عده ای بسپارند و در این بین وظیفه همه حضوری آگاهانه برای چینش بهترین ها است.


به گزارش تابناک ایلام؛ تنها 10 روز به برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز را در هفتم اسفند ماه امسال باقی مانده است اکنون فرصت برای شناسایی بهترین افراد و انتخاب آنها به عنوان قانون گذاران آینده کشور و همچنین چینش برترین مهره های کلیدی در مجلس خبرگان رهبری است. 

ملت بزرگ و فهیم ایران اسلامی در شهرها و روستاهای مختلف به ارزش و اهمیت و جایگاه این دو مجلس در کشور واقف هستند و برای حضور آگاهانه و گسترده در این انتخابات لحظه شماری می کنند. 

یکی از شهروندان ایلامی گفت: شرکت در انتخابات وظیفه سیاسی هر ایرانی است برای سهیم شدن در سرنوشت کشور خودش. 

رحمت اکبرزاده اظهار کرد: خوشبختانه در انقلاب اسلامی با احترام به نظر و خواست مردم به آنان این اجازه داده شده که بتوانند در سرنوشت سیاسی جامعه دخیل باشند و این بهترین فرصت برای نشان ادای رسالت سیاسی هر فرد در قبال آینده جامعه اش است. 

وی افزود: انتخاب بهترین فرد و روانه کردنش به عنوان نماینده اکثریت در مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان رهبری نقش بسیار ارزنده ای در تصمیم گیری های آینده کشور دارد لذا آنان باید اهمیت و جایگاه این دو مجلس را همیشه به یاد داشته باشند. 

اکبرزاده توضیح داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظران قانون و وضع کنندگان قوانین جدید می توانند به خوبی فرصت هایی را برای برآورده شدن خواسته های منطقی موکلان خود از نظر اشتغال، اقتصاد، فرهنگ و ... فراهم کنند. 

وی با تاکید بر اهمیت حضور پرشور و گسترده و آگاهانه همه ملت ایران در سرنوشت سیاسی خود، گفت: نباید اجازه داد که این حق قانونی به ناحقی از خودمان سلب شود باید با بررسی سوابق و کارنامه نامزدها به انتخاب بهترین ها برای حضور در مجالس مهم کشور همت گماریم. 

یکی دیگر از شهروندان ایلامی می گوید: انتخابات یعنی مجالی برای انتخاب کردن و فرصتی مجدد برای اظهار نظر عمومی ملت، زیرا برآیند تصمیم تک تک ما ایرانی ها با رای که به نامزدهای مورد علاقه مان می دهیم تشکیل یک مجلس کارآمد است پس باید بهترین گزینه ها را انتخاب کنیم. 

مریم حسینی اظهار کرد: این انقلاب دستاورد ارزشمند امام راحل، شهدا و هزاران زن و مردی است که از هست و نیست خود برای زنده نگه داشتن آن گذشته اند پس امروز باید با حضور پرشور خود در انتخابات آن ارزش ها را پاس بداریم. 
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در طول سی و هفت سال گذشته به همه جهان نشان داده که برآیند خواست و نظر مردم است و ایشان به آینده سیاسی کشور خود اهمیت خاصی می دهند. 
حسینی از همه مردم خواست که با بررسی سوابق، کارآمدی و توانمندی نامزدهای انتخابات شده بهترین ها را روانه مجلس کنند تا یک مجلس قوی و شایسته ملت ایران داشته باشیم. 

وی همچنین به اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: به لحاظ تصمیمات مجلس خبرگان رهبری و نقش موثر آنها در انتخاب رهبر، باید برجسته ترین افراد وارد این مجلس شوند تا بهترین تصمیمات برای آینده کشور رقم زده شود.

وی اظهار کرد: همه ما مدیون خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس هستیم و وظیفه داریم با حضور آگاهانه خود در انتخابات دین خود را با انتخاب خوب ادا کنیم. 

یک شهروند دیگر گفت: اکنون مسئولان، نخبگان سیاسی و همه دست اندرکاران انتخابات وظیفه دارند تا با یادآوری ارزش و جایگاه قوه مقننه و همچنین مجلس خبرگان رهبری عموم مردم را از حضوری پر شور و با شعور مطلع کنند. 

سامان سلیم بیگی تاکید کرد: وقتی نظام به رای مردم احترام می گذارد و تک تک آرا در سرنوشت کشور موثر است پس باید هر رای برآیند بهترین تصمیم هر فرد برای آبادی کشورش باشد. 

وی یادآور شد: ملت ایران با حضور پرشور و گسترده خود در انتخابات بار دیگر خیال خام دشمنان را باطل می کند و به همه جهانیان نشان می دهد ایرانی برای آینده کشور اهمیت قایل است و دوست دارد در سرنوشت سیاسی خود سهیم باشند. 

سلیم بیگی از طرفداران نامزدها نیز خواست که با پرهیز از تخریب رقیبان، تنها به بیان توانمندی و کارآمدی نامزد مورد علاقه خود بپردازند زیرا مردم بسیار فهیم و آگاهند و نیروهای کارآمد و شایسته را به خوبی شناسایی و انتخاب خواهند کرد. 

استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و 590 هزار نفر جمعیت که از این میزان 434 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو کرسی در حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) و یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است. 

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفند به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود./م



منبع:ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار