رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی، فنی و عمرانی شورای شهر همدان گفت: بافت کهن شهر همدان به‌عنوان یک ثروت عظیم باید با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مختلف زنده و احیاء شود.
کد خبر: ۱۸۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 14 February 2016

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی، فنی و عمرانی شورای شهر همدان گفت: بافت کهن شهر همدان به‌عنوان یک ثروت عظیم باید با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مختلف زنده و احیاء شود.

به گزارش تابناک همدان، ابراهیم مولوی در بابیان اینکه در بحث ساماندهی میدان امام (ره) اداره کل میراث فرهنگی پای ‌کار نیامد، افزود: در راستای ساماندهی میدان امام (ره) شهرداری تنها ماند.

وی بابیان این مطلب که اعتبارات عمرانی عمده‌ای برای اجرای طرح نیاز است، گفت: هیچ مجموعه‌ ای، شهرداری را در بازسازی، احیا و ساماندهی میدان امام کمک نکرد که امیدواریم در صورت بهبود وضعیت درآمدی شهرداری همدان این طرح نیز به سرانجام برسد.

مولوی با اشاره به اینکه ورودی‌های شهر همدان نیازمند ساماندهی است، خاطرنشان ساخت: در همدان بیش از چند صد هکتار بافت فرسوده وجود دارد که این بافت باید با داشتن زیرساخت‌های لازم احیا شود.

وی با تأکید به اینکه وجود برخی مشکلات مانع توسعه متوازن پایدار شهر همدان شده است، گفت: احیا و باز زنده سازی هر مترمربع بافت فرسوده از تخریب ۱۰ مترمربع باغات جلوگیری می‌کند، از سوی دیگر تمامی تأسیسات در بافت فرسوده وجود داشته و نیاز به اجرای تأسیسات زیرساختی جدید نیست.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی، فنی و عمرانی شورای شهر همدان در ادامه تصریح کرد: برخی از ارگان‌ها مانند دادگستری پروانه ساخت را ۱۰ سال پیش دریافت کرده‌اند و ایجاد شهرک اداری لازم و ضروری است و در بسیاری از شهرها این مهم ایجاد شده است.

مولوی درخصوص تعیین وضعیت برج سعیدیه گفت: تغییر غیر مجاز از مسکونی به اداری، حذف پارکینگ، تغییر واحدها به ‌صورت غیرمجاز و تغییر غیرمجاز پارکینگ به تجاری در برج سعیدیه از تخلفاتی است که نیاز به بررسی دارد.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی، فنی و عمرانی شورای شهر همدان درباره هتل نیمه‌ کاره در بلواربعثت نیز بیان کرد: مالک پروژه مایل به ادامه کار نیست و باوجود جلسات مختلفی که با ایشان برگزارشده و استاندار نیز در این زمینه واردشده این سرمایه‌گذار پروژه را نیمه‌ کاره رها کرده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار