استاندار عنوان کرد:
استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که در بودجه سال 95 تاکنون ردیف مستقلی برای «مشهد 2017» درنظر گرفته نشده است، اظهار کرد: با این وجود مکاتبات گوناگونی با وزارتخانه های مختلف برای افزایش سهم استان از محل بودجه مستقل آن ها از 8 به 10 درصد انجام شده است
کد خبر: ۱۸۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 14 February 2016
«علیرضا رشیدیان» در جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی پایتخت فرهنگ اسلامی، افزود: مدیران دستگاه های اجرایی، پیگیری های لازم را با وزارتخانه های متبوع خود در دستور کار قرار دهند و همچنین پیگیری های لازم از طریق سفارتخانه های ایران در کشورهای اسلامی برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن برنامه ها دنبال شود.
برگزار نشدن اجلاس نباید باعث نادیده گرفتن فرصت ها شود
رشیدیان به موضوع لغو برگزاری اجلاس آیسسکو که قرار بود در مشهد مقدس برگزار شود، اما با مصوبه اخیر آیسسکو به شهر کوچک «سنار» در کشور سودان انتقال یافت، هم اشاره کرد و گفت: برگزار نشدن اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی در مشهد نباید باعث نادیده گرفتن فرصت های موجود در دیگر حوزه ها شود. رشیدیان با تاکید بر لزوم بهره گیری از فرصت مشهد 2017 برای تقویت دیپلماسی فرهنگی و عمومی، افزود: مشهد دارای ظرفیت های مختلف برای تعمیق روابط خود با کشورهای جهان اسلام است و پس از اجرایی شدن برجام و رفع تحریم های بین المللی، تلاش برای انتقال مکان برگزاری برنامه های مختلف کشورهای اسلامی از جمله کنگره شخصیت های ادبی و هنری جهان اسلام در مشهد مقدس یکی از زمینه های تحقق این مهم است. استاندار خراسان رضوی همچنین از در نظر گرفتن چندین پروژه عمرانی با محوریت مشهد 2017 خبر داد و تصریح کرد: تحقق توافقاتی درباره تامین بودجه ورزشگاه شش هزار نفره با هدف برگزاری رقابت های مختلف ورزشی کشورهای اسلامی در این مکان و پیش بینی ردیف مستقلی در بودجه برای عملیاتی شدن خطوط 2 و 3 قطار شهری از جمله اصلی ترین این پروژه هاست. رشیدیان بر اهمیت مشهد 2017 به عنوان یک رویداد مهم برای ایران اسلامی تاکید و تصریح کرد: با وجود ظرفیت های فراوان در استان، حتی بدون وجود بودجه مستقل ملی، با همراهی تمام دستگاه های اجرایی و توسعه تعاملات بین بخشی می توان این رویداد مهم را به بهترین شکل مدیریت کرد. شایان ذکر است در این جلسه از سایت مشهد 2017 نیز رونمایی شد و استاندار، تمامی دستگاه های اجرایی را به همکاری برای غنی‌تر شدن محتوای این پایگاه اطلاع رسانی ملزم کرد.
منبع : خراسان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار