مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام از افتتاح چمن مصنوعی زمین بخش چوار در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برای تکمیل فازهای دوم و سوم این ورزشگاه 60 میلیارد ریال اعتیار نیاز است.
کد خبر: ۱۸۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 13 February 2016
مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام از افتتاح چمن مصنوعی زمین بخش چوار در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برای تکمیل فازهای دوم و سوم این ورزشگاه 60 میلیارد ریال اعتیار نیاز است.  

به گزارش تابناک ایلام؛بهروز حیدر زاده روز شنبه در آیین گرامیداشت شهدای زمین فوتبال بخش چوار از توابع شهرستان ایلام اظهار کرد: فاجعه وحشیانه بمباران زمین فوتبال بخش چوار یک واقعه دردناک و منحصر به فرد در کشور است.
وی با اشاره به وضعیت ورزشگاه زمین فوتبال چوار تاکید کرد: بیش از سه دهه است که هیچ اقدامی در خصوص ورزشگاه شهدای این بخش صورت نگرفته، اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و تلاش های مدیریت ارشد استان این موضوع پیگیری شد و در سال 92 عملیات اجرایی احداث زمین فوتبال چوار آغاز شد.
حیدر زاده گفت: این اقدام کوچکترین کاری است که در راستای توسعه ورزش و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای فوتبالیست زمین چمن چوار صورت گرفته است و این تلاش ها با حمایت و پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار ایلام محقق شد.
وی اضافه کرد: امسال 10 میلیارد ریال برای نصب زمین چمن مصنوعی زمین فوتبال چوار اختصاص یافت و با توجه به مهیا بودن زیرساخت های لازم زمین برای نصب چمن، در صورت وضعیت مناسب جوی بزودی یکی از بهترین چمن های مصنوعی استاندارد دنیا در این مکان نصب می شود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام یادآور شد: برای تکمیل فاز دوم و سوم این ورزشگاه 60 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که امیدواریم برای سال آینده مبلغی در این خصوص اختصاص یابد تا بتوانیم عملیات اجرایی فاز دوم آن را راه اندازی و تکمیل نمائیم.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران امیرالمومنین استان ایلام نیز در این آیین گفت: تمام عزت، سربلندی امروز ایران اسلامی در سایه دلاورمردی ها و فداکاری و ایثار شهدای گرانقدر حاصل شده است.
سرهنگ عبدالصاحب طهماسبی افزود: برگزاری یادواره شهدا در واقع هم عهدی با شهدا است ما باید راه شهدا را ادامه دهیم و بر وصیت نامه آنها جامه عمل بپوشانیم.
وی تاکید کرد: امروز ملت ایران بواسطه از خودگذشتگی ها و رشادت های شهدا در هشت سال دفاع مقدس در اوج اقتدار و امنیت در منطقه و جهان است، شهدایی که عزت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران امیرالمومنین استان ایلام گفت: پیام شهدای عزیز این بود که همه ما پای کار باشیم و در مسیر انقلاب و پشت سر رهبری گرانقدر حرکت کنیم.
طهماسبی بابیان اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، یادآور شد: شهدا با خون خود کشور را بیمه کردند و ما نیز وظیفه داریم پیام شهدا را به نسل جدید انتقال دهیم تا این نسل نیز آگاهانه ادامه دهنده راه شهدا باشند.
وی با اشاره به جایگاه والا و معنوی خانواده های شهدا در جامعه گفت: امروز خانواده های شهدا نماد حقیقی مقاومت و ایستادگی هستند، ما باید همیشه دست بوس خانواده های این عزیزان باشیم.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران امیرالمومنین استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن افزود: حضور پرشور مردم عزیز در 22 بهمن 94 زمینه ساز حضوری آگاهانه تر در انتخابات 7 اسفند 94 را رقم زد.
طهماسبی افزود: در انتخابات پیش رو ملت ایران اسلامی حماسه دیگری را رقم خواهند زد و دشمن مات و مبهوت خواهد شد.
به گزارش ایرنا، هواپیماهای رژیم بعثی عراق بیست و سوم بهمن ماه سال 65 در جنایتی وحشتناک و غیرانسانی با پرواز در ارتفاع پایین بر فراز زمین فوتبال چمن بخش چوار و ریختن بمب بیش از 14 نفر از نوجوانان و جوانان فوتبالیست ایلامی را که در حال انجام مسابقه بودند به شهادت رساندند.
این حادثه که منجر به شهادت و زخمی شدن بهترین جوانان و نوجوانان فوتبالیست تیم منتخب استان ایلام شد به عنوان یکی از جنایت های تاریخی صدام و رژیم بعت در تاریخ ثبت شده است.
این واقعه درست زمانی رخ داد (دهه شصت) که تیم های نوجوانان استان ایلام در رقابت های قهرمانی کشوری هر سال با کسب یکی از مقام های نخست تا سوم جزو سه تیم برتر کشور بودند.
سازمان لیگ فوتبال نیز بازی های هفته بیستم لیگ برتر را در حرکتی نمادین به یاد شهدای چوار نام گذاری کرد و مقرر شد تمام بازی های این هفته در دقیقه 55 به مدت 20 ثانیه متوقف شود.
مسئولان استان ایلام با توجه به عمق این فاجعه دردناک در حال رایزنی برای ثبت این واقعه در پیشینه و تقویم فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) هستند.
بخش چوار در فاصله 15 کیلومتری ایلام قرار دارد.
استان ایلام با داشتن 430 کیلومتر دارای طولانی ترین مرز مشترک با عراق است، شهرها و روستاهای استان ایلام در دوران دفاع مقدس بیش از 500 بار مورد حمله هوایی و موشکی دشمن بعثی قرار گرفتند.
ایلام قهرمان در دوران دفاع مقدس نزدیک به سه هزار شهید تقدیم اسلام و آرمان های انقلاب کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار