کارشناس مسوول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: زباله ها بایستی حتما در کیسه زباله جمع آوری شود که رعایت این مهم، علاوه بر سلامتی در حفظ محیط زیست نیز نقش مهمی دارد.
کد خبر: ۱۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 02 April 2015
به گزارش تابناک گیلان،محمد صادق اسلامی افزود: رعایت هشدارهای بهداشتی ضامن سلامتی است بنابراین ضروریست تا مسافران و هم استانی ها به این هشدارها توجه کنند. 

وی با بیان این که زباله ها هیچ وقت بویژه در روز شلوغ سیزده بدر نباید در محیط رها شود، اظهار کرد: رها کردن زباله ها در محیط موجب آلودگی و بروز بیماری ها می شود. 

کارشناس مسوول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: زباله ها بایستی حتما در کیسه زباله جمع آوری شود که رعایت این مهم، علاوه بر سلامتی در حفظ محیط زیست نیز نقش مهمی دارد. 

وی تاکید کرد: زباله ها نباید در بستر آب های روان ریخته شود زیرا این کار، موجب آلودگی آب های رودخانه ها می شود. 

وی با بیان اینکه مسافران و گردشگران در سیزده بدر آب سالم به همراه داشته باشند، یادآور شد: اگر از سالم بودن آب مطمئن نیستید، جوشانده و بعد از سرد شدن مورد استفاده قرار گیرد. 

اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه به ضدعفونی و شستشوی صحیح سبزی ها یادآور شد: از خرید گوشت به صورت کشتار غیرمجاز نیز بایستی خودداری شود. 

کارشناس مسوول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان تصریح کرد: 90 بازرس بهداشت محیط در قالب 30 اکیپ بازرسی در سیزده بدر به صورت ویژه فعالیت دارند. 

وی خاطر نشان کرد: این بازرسان با تاکید بر نظارت بر واحدهای پذیرایی از جمله رستوران ها، سفره خانه های سنتی، هتل ها ، مهمان پذیرها و سایر واحدهای پذیرایی به فعالیت می پردازند. 

طرح بسیج سلامت نوروزی با هدف حفظ سلامت شهروندان و مسافران ، تامین و ارتقاء ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه و نظارت و رعایت بهداشت آب و پیشگیری از بروز اپیدمی منتقله، از اول اسفندماه سال گذشته همزمان با سراسر کشور، در استان گیلان آغاز شد و تا 15 فروردین ماه جاری ادامه دارد. 

در اجرای این طرح بازرسان بهداشت محیط از ساعت 8 تا 20 با لباس فرم و خودروهای ویژه، بر اماکن تهیه، توزیع و نگهداری مواد غذایی هتل ها و مسافرخانه ها نظارت می کنند. 

امروز (پنجشنبه)، سیزدهمین روز فروردین ماه و روز طبیعت (سیزده بدر) است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار