وزیر قرهنگ و ارشاد اسلامی در زاهدان:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیروزی جمهوری اسلامی ایران در مقابل قدرتهای جهانی در عرصه مذاکرات یکی از شاخص ترین و درخشان ترین رخدادهای تاریخی و سیاسی کشور محسوب می شود.
کد خبر: ۱۷۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 11 February 2016
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از  ایرنا علی جنتی روز پنجشنبه در اجتماع بزرگ مردم شیعه و سنی زاهدان در راهپیمایی غرور آفرین 22 بهمن اظهار داشت: پیروزی در عرصه برجام یک موفقیت بزرگ بود که با همراهی مردم ایران اسلامی، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تلاش های بی وقفه تیم مذاکره کننده دولت یازدهم حاصل شد.
وی افزود: اعمال تحریم های ظالمانه در طول چند سال اخیر علیه ایران اسلامی سالی بسیار سخت به ویژه در عرصه اقتصادی را برای دولت و ملت بوجود آورد.
وی ادامه داد: دولت های غربی و استکباری به دنبال شکست دادن ملت ایران از طریق اعمال تحریم ها بودند که به سبب همبستگی مردم با دولت مغلوب شده و به اشتباه شان پی بردند.
وی افزود: 6 قطعنامه تحریم در فصل هفت منشور سازمان ملل علیه ایران صادر شد که از تبعات بعدی آن به طور حتم جنگ بود اما تیم مذاکره کننده ایران اسلامی توانست با انجام مذاکرات فشرده این قطعنامه ها را لغو کرده و برجام را به فرجام برساند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: پیروزی در مذاکرات ثابت کرد که شعار ملت ایران مبنی بر حق بودن انرژی هسته ای یک خواسته برحق است و امروز جامعه جهانی استفاده ایران اسلامی از انرژی هسته ای را یک حق می دانند.
جنتی خاطرنشان کرد: همچنین پیروزی در این عرصه باعث شد تا اتهامات وارده بر ایران مبنی بر ساخت سلاح هسته ای، توسط خود کشورهای غربی باطل شود.
وی اظهار داشت: بهبود روابط اقتصادی و بانکی ایران اسلامی و برگشت پول های نفت که تا پیش از این برای کشور مشکل ایجاد کرده بود نیز در سایه اجرایی شدن برجام حاصل شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: استقبال بی نظیر کشور فرانسه و ایتالیا از رئیس جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده ملت بزرگ ایران نشاندهنده اهمیت کشور ما برای جهانیان است.
جنتی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در ادامه تلاش های دولت های قبل برای توسعه علم و فناوری توانست تحریم های ظالمانه را که بزرگترین مشکل در مسیر پیشرفت بود را از بین ببرد.
وی خاطر نشان کرد: هم اینک پس از به فرجام رسیدن برجام، برنامه دوم جامع اقدام ملی که عبارت است از به صحنه آوردن تمام ملت برای سازندگی کشور، باید اجرا شود.
وی بیان کرد: حقوق شهروندی برای دولت یازدهم بسیار مهم است و خوشبختانه در ایران اسلامی هیچ شهروند درجه دو وجود ندارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: شایسته سالاری یکی از اهداف دولت تدبیر و امید است که براساس آن از افراد کارآمد بدون در نظر گرفتن قومیت و مذهب در امور مدیریتی کشور استفاده می شود.
وی افزود: تلاش برای رفع موانع تولید، رونق اقتصادی، کاهش تورم و وابستگی کمتر به درآمدهای نفتی نیز از دیگر تلاش های دولت تدبیر و امید است.
وی تصریح کرد: هم اینک شرکت هایی از کشورهای بزرگ برای سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کرده اند که باید با استفاده از آن در ایران سرمایه سازی و از این سرمایه ها به بهترین شکل در راستای منافع ملی استفاده کرد.
وی با گرامیداشت دهه مبارک فجر خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن نشاندهنده ایمان آنان به نظام مقدس جمهوری اسلامی و پاسداری از اهداف انقلاب است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: مردم ایران اسلامی در چنین روزی در سال 57 با همبستگی و همدلی توانستند رژیم قبلی که مورد حمایت بسیاری از کشورهای بزرگ بود را شکست دهند.
جنتی افزود: ملت ایران برای به ثمر نشستن انقلاب جانفشانی های زیادی کرد و در نهایت توانست در سایه رهبری های بنیانگذار کبیر انقلاب به هدف مورد نظر خود دست یابند.
وی ادامه داد: مردم ایران هم اینک توانسته اند به استقلال سیاسی، خودکفایی اقتصادی و استقلال فرهنگی که شعار آنان در ابتدای انقلاب بوده دست یابند.
وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب، ایران اسلامی همواره مورد تهدید و توطئه های فراوانی قرار گرفته که هشت سال جنگ تحمیلی از نمونه این توطئه ها محسوب می شود.
جنتی با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: یکی از شعارهای انقلاب اسلامی ایران مردم سالاری دینی بود که با توجه به برگزاری انتخابات مکرر در ایران این شعار به منصه ظهور رسیده است.
وی تصریح کرد: مردم ایران اسلامی همواره به طور مستقیم و غیر مستقیم مسئولان کشور را تعیین می کنند.
وی با اشاره به توجه ویژه دولت یازدهم به استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این استان شایسته سالاری به خوبی از سوی دولت تدبیر و امید انجام شده و از توان زنان نیز به بهترین شکل در اداره امور جامعه استفاده شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان امنیت بسیار خوبی دارد و به سرعت در حال پیشرفت و شکوفایی است.
جنتی بیان کرد: در دو سال اخیر تنها با تصویب سه پروژه بزرگ در سیستان و بلوچستان از جمله پروژه های گاز رسانی، آبیاری 46 هزار هکتار از اراضی شمال استان از طریق لوله و توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بیش از 90 هزار میلیارد ریال به استان اعتبار تزریق شده است.
وی گفت: ایجاد راه آهن از جنوب تا شمال سیستان و بلوچستان می تواند یک تحول بزرگ در عرصه اقتصادی استان بوجود آورد.
وی با اشاره به اتحاد بین مردم سیستان و بلوچستان افزود: مردم این استان با همدلی و رهنمودهای روحانیون شیعه و سنی اتحاد بسیار خوبی دارند که باید تمام کشور و ملت های مسلمان از آن الگو گیرند.
راهپیمایی یوم الله 22 بهمن باحضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، استاندار سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی، علما و قشرهای مختلف شیعه و سنی از میدان آزادی تا مصلای قدس برگزار شد.
7311 /
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار