تخفیفات جدید عوارض شهرداری همدان در صحن علنی شورای شهر همدان تصویب شد.
کد خبر: ۱۷۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 10 February 2016

تخفیفات جدید عوارض شهرداری همدان در صحن علنی شورای شهر همدان تصویب شد.

به گزارش تسنیم ، صحن علنی شورای شهر همدان با بررسی نامه‌ شهرداری همدان مبنی بر تخفیفات ارائه شده در زمینه عوارض شهرداری همدان آغاز شد.

در جلسه هفته گذشته صحن علنی شورای شهر همدان تخفیفاتی به مناسبت دهه فجر برای انبوه سازان و عموم مردم تصویب شد که شهرداری همدان در جلسه خواستار تغییر در این مصوبه شد.

معاون اداری مالی شهردار همدان در این جلسه اظهار داشت: از شورای شهر تقاضا داریم تخفیف برای عوارض حذف پارکینگ، تغییر کاربری و تفکیک را از مصوبه حذف کنند چراکه اعمال این تخفیفات مسائل و مشکلات بسیاری برای شهرداری در پی داشته و حقوق بخشی از شهروندان را ضایع می‌کند.

مرتضی حضرت زاده با بیان اینکه مصوبه شورای شهر در زمینه تخفیفات عوارض تا 15 اسفند ماه اعمال می‌شود، گفت: کسانی که در گذشته و قبل از تاریخ 12 بهمن ماه پروانه دریافت کرده‌اند به دنبال اعمال تخفیف مازاد در پرونده خود هستند که براساس مصوبه این موضوع امکان‌پذیر نیست.

وی عنوان کرد: عوارض پروانه ساختمانی انبوه‌سازان 25 درصد، عوارض پروانه ساختمانی عموم مردم 20 درصد، عوارض نوسازی و بهای خدمات 20 درصد، عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات 20 درصد، معوقه‌های عوارض نوسازی، کسب و پیشه و بهای خدمات 20 درصد، عوارض جرایم ماده صد(مازاد بنا) 15 درصد و عوارض خودرو 20 درصد شامل تخفیف خواهند شد.

حضرت زاده با اشاره به اینکه این تخفیفات از 12 بهمن تا 15 اسفند ماه توسط شهرداری همدان اعمال می‌شود، گفت: البته تخفیف شامل کسانی می‌شود که هزینه عوارض خود را به صورت نقدی و یک جا پرداخت کنند.

عضو شورای شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در شهرداری همدان آسفالت است، تصریح کرد: بیشترین آسفالت توسط شهرداری ستاد در شهر همدان اجرا می‌شود و شهرداری ستاد تمامی مراحل عقد قرارداد تا اجرا و تحویل را انجام می‌دهد.

محمدرضا الیاسی با اشاره به اینکه این روند درست نبوده و باید اصلاح شود، گفت: شهرداری ستاد باید کار را به شهرداری‌های مناطق واگذار کرده و خود بر اجرای پروژه‌ها نظارت ویژه داشته باشد.

وی با تصریح بر اینکه نیروی انسانی قوی و توانمند در مناطق چهارگانه شهرداری همدان بسیار وجود دارد، گفت: شهرداری همدان باید از این نیروها استفاده کرده و اجرای پروژه‌های مناطق را در اختیار خود آنها گذاشته و خود نیز بر روند اجرا نظارت جدی داشته باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار