کد خبر: ۱۷۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵ 10 February 2016
تابناک: عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از تاخیر دولت در ارایه لایحه بودجه ۹۵ کل کشور به مجلس انتقاد کرد و گفت: تاخیر در ارایه این لایحه محرز است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور درخصوص اینکه در ارائه لایحه بودجه و برنامه ششم به مجلس حتی یک روز هم تاخیر نداشتیم،گفت: تاخیر در ارایه لایحه بودجه به مجلس طبق قانون که باید در 15 آذرماه هر سال رخ دهد،صورت گرفته است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شکی در تخلف دولت در ارایه لایحه بودجه 95 به مجلس با توجه به تاخیر رخ داده وجود ندارد، افزود: نمی توان با این صراحت در خصوص تاخیر دولت در ارایه برنامه ششم به مجلس حرف زد،چراکه قانون و سندی در این باره و در خصوص زمان ارایه این لایحه نداریم.

وی ادامه داد:درصورتی که الزامی در قالب قانون برای زمان ارایه لایحه برنامه ششم به مجلس وجود داشت،تاخیر دولت در ارایه این لایحه تخلف به شمار می رفت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: در صورتی که قانون مدون سال 51 در خصوص قانون برنامه امور عمرانی را به برنامه ششم تعمیم دهیم،باید بگوییم که این لایحه باید تا خرداد یا نهایت مردادماه سال جاری به مجلس ارایه می شد.

وی گفت: مجلس می توانست با موافقت برای بررسی لوایح بودجه و برنامه ششم در فرصت باقی مانده تا پایان سال تصویب این دو لایحه را قبل از آغاز سال جدید در برنامه خود داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تاخیر در بررسی بودجه از سوی مجلس ،تخلف دولت در تاخیر ارایه لوایح مذکور را توجیه نمی کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار