ترس از کم خونی یکی از عمده ترین دلایلی است که نیمی از جامعه ایران تنها 5 تا 6 درصد در اهدای خون نقش دارند و بنابراین ضروری است که اطلاع رسانی در این زمینه در جامعه تقویت شود تا بانوان بدانند اهدای خون آسیبی به آنها نمی رساند.
کد خبر: ۱۷۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷ 09 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر ایمان زارعی مدیر کل انتقال خون هرمزگان گفت: حضور بانوان یکی از شاخصهای مهم انتقال خون به شمار می‌رود.

وی با کمرنگ دانستن حضور بانوان استان به علت عدم شناخت کافی در زمینه اهدای خون وترس از کم خونی اشاره کرد وافزود شاخص اهدای خون بانوان در کشور 6در صد میباشد که در برخی از استانها به بیش از 10 درصد رسیده است اما در استان هرمزگان این شاخص با استاندارد کشوری فاصله بسیاری دارد و اهدای خون بانوان استان تنها به حدود 3 درصد می رسد.

وی گفت: اکثر بانوان در استان هرمزگان به تصور کم خون بودن به مراکز خونگیری مراجعه نمیکنند، باید با افزایش سطح آگاهی‌ها و تغییر نگرش زنان، اهدای خون را که بخشی از مشارکت‌های اجتماعی محسوب می شود را تقویت کنیم.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان با اشاره به راهکار افزایش مشارکت بانوان درامر اهدای خون گفت: بانوان باید به این موضوع اشراف داشته باشند که پس از مراجعه به مراکز خونگیری از آنان معاینه به عمل می آید و در صورت داشتن شرایط اهدای خون و سلامتی کامل از آنها خون‌گیری به عمل می‌آید.

زارعی عنوان داشت: ارتباط موثر زنان با مراکز انتقال خون ضرورتی انکار ناپذیر است و زنان با یک بار تجربه در اهدای خون می‌ توانند باورهای نادرست در این مورد را حداقل در محیط جامعه و خانواده کمرنگ کنند.

 ذکر این نکته ضروری است که آقایان هر 3 ماه و خانم ها هر 4ماه میتوانند اهدای خون داشته باشند بدون اینکه خطری سلامت آنها را تهدید نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار