کد خبر: ۱۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 31 March 2015
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: در قالب طرحهای سپاس و مراجعه معکوس از 486 خانواده ایثارگر این استان در سال 93 دلجویی شد.
طرح های سپاس و مراجعه معکوس از جمله طرح هائی است که بنیاد شهید و امور ایثاگران که براساس آن مسوولان این بنیاد به جای مراجعه حضوری خانواده های ایثارگران به بنیاد در منازل ایثارگران انقلاب اسلامی حضور یافته و با بررسی میدانی و حضوری از وضعیت آنها مطلع می شوند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ،داود مدیرفلاح در ابن باره افزود: در سال گذشته از 486 خانواده ایثارگر سرکشی و دلجویی شده است .
وی ادامه داد: این دیدارها علاوه بر 166 دیدار انجام شده به همراه نماینده محترم ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج و همچنین 107 دیدار به همراه فرماندهی سپاه استان البرز بوده است.
مدیرفلاح گفت: افزایش درخواست ها برای انجام این دیدارها سبب شد تا علاوه بر اداره مددکاری بنیاد شهید و امورایثارگران که مسوولیت مستقیم هماهنگی، ثبت دیدارها، پیگیری مشکلات، ارجاع به واحدهای ذیربط به انجام می رساند، در بازرسی بیناد استان نیز موضوع پیگیری حل مشکلات خانواده های ایثارگران مورد توجه قرار گیرد .
مدیرکل بنیاد شهید استان البرز عمده مشکلات ایثارگران را اشتغال فرزندان، تامین جهیزیه و هزینه های ازدواج فرزندان ایثارگر و معضلات و نارسائی های مالی عنوان کرد.
وی ادامه داد: مشکل مسکن ایثارگران نیز درصد قابل توجهی از درخواست ها را به خود اختصاص داده که لازم است تدابیر لازم دراین زمینه صورت گیرد .
مدیر فلاح خاطرنشان کرد: با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان البرز از زمستان سال 92 تاکنون در قالب برنامه منظم هفتگی مفتخر به دیدار با تمام خانواده های 2 شهید و بالاتر در شهرستان کرج و نیز جانبازان و آزادگان عزیز شدیم.
وی تصریح کرد: هرچه از انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد و توفیقات روزافزونی در حوزه های مختلف، اجتماعی، علمی،فرهنگی، ورزشی حاصل می شود این کلام نورانی حضرت امام قدس ره بیشتر معنی می یابد که: 'هرچه انقلاب اسلامی دارد از برکت مجاهدت شهداء و ایثارگران است' و طبعاً این موضوع وظیفه آحاد مردم عزیز را در قبال خانواده های معظم شهداء و ایثارگران سنگین تر می کند.
مدیرفلاح ادامه داد: کمترین کاری که در مقابل این همه عظمت می توان انجام داد، دیدار از خانواده های معظم شهداء و ایثارگران عزیز است تا مراتب قدردانی و سپاسگزاری خود را ابراز کرده و از ارواح مطهر شهداء برای انجام بهتر وظایفمان استمداد بگیریم.
وی گفت: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج از آغازین روزهای حضور دستور دادند برنامه منظم سرکشی از خانواده های معظم شهداء و ایثارگران توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه ریزی شود. این دستور از آبان ماه سال 1392 اجرائی شد و در هر هفته 3 خانواده مورد تفقد قرار می گرفت.
مدیرکل بنیادشهید البرز گفت: تمام خانواده های معظم 2 شهید و بالاتر شهرستان کرج به تعداد 73 خانواده توسط ایشان دیدار شدند و علاوه بر آن 45 جانباز گرامی و 20 آزاده عزیز و از 28 خانواده یک شهید نیز دیدار بعمل آمد.
وی ، رعایت عدالت در دیدار با همه خانواده های معظم 2 شهید و بالاتر، تکریم، سپاسگزاری و ابلاغ سلام مقام عظمای ولایت به خانواده های معظم شهداء و ایثارگران ،دلجوئی و پیگیری حل برخی مشکلات مطروحه توسط خانواده ها ، تعمیم خدمات بنیاد به همه خانواده ها بر اساس ضوابط و مقررات موجود را از برکات این دیدارها عنوان کرد .
مدیرفلاح اضافه کرد: در سال 93 همچنین از 989 خانواده ایثارگر توسط سایر مدیران و مسوولان سازمان ها و ادارات مختلف استان البرز صورت گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار