سرویس سیاسی تابناک تبریز
استاندار بعنوان عالی ترین مقام اجرایی استان، می بایستی در برابر بسیاری از مسائلی که دغدغه اغلب جریان ها و نحبگان سیاسی از هر طیف و گروهی پاسخگو باشد.
کد خبر: ۱۷۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ 08 February 2016

استاندار بعنوان عالی ترین مقام اجرایی استان، می بایستی در برابر بسیاری از مسائلی که دغدغه اغلب جریان ها و نحبگان سیاسی از هر طیف و گروهی پاسخگو باشد.

نوسعه سیاسی می تواند ذات ماموریت این نهاد، بخصوص در بستر دولت تدبیر و امید تلقی گردد. هرچند شخص استاندار ،کارگزارانی است و این می باید ذهن را به اقتصادی بر توسعه سیاسی از منظر ایشان سوق دهد، اما ترکیب فعلی مدیران ارشد استان نمی تواند مبنای صحیح قضاوت در این مورد سمت تقدم توسعه باشد.بنا براین بدون در نظر گرفتن ترکیب مدیران ،مواضع شخص استاندار و معاون سیاسی هم حزبی او را مبنای قضاوت می گیریم.

در موضوع رد صلاحیت ها، هرچند تابناک تبریز انتقاداتی به هیئت نظارت استان داشته و در چند مقاله مفصل در قالب تیتر یک مفصلا بدان پرداخته اما نگاهی را که دیروز جناب استاندار در نشست خبری خود پرده برداری نمود را به هیچ وجه قبول نمی کند. ایشان نقل قولی از آقای جنتی اعلام نموده و می فرمایند تعداد شش حقوقدان و 6 فقیه و این همه کاندیدا ، بالتبع رسیدگی به پرونده 12 هزار نفر داوطلب سخت است. این درحالی است که همگان می دانند که بررسی ها در سطح شهرستانی انجام می گیرد و بنابراین این گفته به هیچ وجه صحیح نیست. چراکه در مرحله اول هیئت های اجرائی و نظارت شهرستان و سپس استان و بعد از آن هیئت نظارت کشوری مسئول رسیدگی هاست. تازه اینکه حق اعتراض هم وجود دارد واینکه این 12 نفر ورود مصداقی به بررسی ها ندارند و در مراحل اعتراض وارد میدان می گردند.

ناگفته پیداست که شورای نگهبان به وظیفه خود عمل می نماید و تاییدات رهبری در طول سالیان متمادی گذشته نشان از صحت و سلامت عملکرد این نهاد دارد. و علی القاعده اگر این مطلب صحت داشت قطعا مورد تجدید نظر از سوی نظام ، قرار می گرفت.

از سوی دیگر معاون محترم سیاسی استاندار که خود در مقام رئیس ستاد انتخابات استان است در مراسمی در صبح همان روز اقدام به تخریب برخی کاندیداهای اصولگرایان نموده بود اما این مساله توسط شخص استاندار مورد اعتراض قرار نگرفت. این همان مشی ای است که خود استاندار نیز از آن پیروی می نماید اما به هنگام دفاع از عملکرد خود، قانونمنداری را به رخ همه می کشد.

سئوال جدی ای که باید پرسید این است، اگر شما مجری قانون هستید ،این موضع گیری های را چگونه تفسیر باید کرد که رنگ و لعاب جانبداری به خود نگیرد .بالاخره همه می دانند که موضع گیری علیه رقیب یک طیف معادل حمایت از یک طیف محسوب می گردد.

همگان می دانند مسئولیت های اجرائی سخت است. در پیشبرد امور، محافظه کاری هرچند در برهه هایی از زمان می تواند بالانس سیاسی در یک جامعه ایجاد کند ، اما در بزنگاه ها این منافع است که محافظه کاری را به سویی که شاید حتی خودش هم تمایل ندارد سوق می دهد. هر چند در بسیاری از مواقع در مواجهه با سئوالات سخت دیگر نتوان گفت، تمام.

سرویس سیاسی تابناک تبریز

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
موضع تابناک همواره در خط نظام و رهبريست
جمال پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
سلام. از ديدگاه حقير جناب دکتر جبارزاده مواضع فوق العاده همخوانى در تمامى عرصه ها داشته اند. حزب گرايي در عملکرد دکتر جبارزاده نميگنجد. مواضع او در مورد بحث صلاحيت ها که منجر به انتقاد اصلاح طلبان شد نمونه بارز است. در مکتب ايشان هدف وسيله را توجيه نميکند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :