هواشناسی خراسان رضوی هشدار داد
اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای، در خصوص بارش باران و برف، لغزندگی و یخ زدگی معابر و کاهش شدید دما در سطح استان طی روزهای آینده هشدار داد.
کد خبر: ۱۷۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲ 07 February 2016
در این اطلاعیه آمده است: بر اساس نقشه ها و مدل های هواشناسی از اواخر وقت امروز یکشنبه با ورود سامانه بارشی بر روی استان، ضمن کاهش قابل ملاحظه دما، افزایش ابرناکی، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، بارش باران و برف، تشکیل مه و کاهش دید در سطح استان پیش بینی می شود.

بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی نشان دهنده نفوذ سامانه ناپایدار جوی به نواحی شرقی کشور از جمله استان خراسان رضوی می باشد. محاسبات نشان می دهد از بعدازظهر یکشنبه فعالیت این سیستم بصورت افزایش ابر، وزش باد و بارش های پراکنده و رگباری همراه با رعدو برق از نیمه غربی استان آغاز می شود.

شروع بارش ها از اواخر وقت امروز و از نواحی غربی بشکل رگبارو رعدوبرق پیش بینی می شود که با گسترش سیستم طی امروز غالب نقاط استان شاهد بارندگی خواهند بود که با توجه به رگباری بودن بارش ها احتمال ایجاد رواناب در برخی نقاط استان به ویژه در نیمه جنوبی دور از انتظار نیست.

از روز دوشنبه با تغییر جهت سیستم جوی و شمالی شدن جریانات، کاهش دما از نیمه شمالی استان آغاز که با گسترش جریانات سرد از روز سه شنبه تا روزهای ابتدایی هفته آتی کاهش محسوس دما (بیش از 15 درجه سانتیگراد) در غالب نقاط استان رخ خواهد داد، ضمن اینکه بارش ها نیز از اوایل وقت روز سه شنبه در اکثر نقاط استان تبدیل به برف خواهد شد.

پیش بینی می شود دمای حداقل شبانه از چهارشنبه در غالب نقاط استان به کمتر از صفر درجه سانتیگراد و تا روزهای پایانی هفته در نواحی سردسیر و کوهستانی استان به کمتر از ده درجه سانتیگراد زیر صفر نیز برسد.

با شروع فعالیت این سامانه، اختلال در سیستم حمل و نقل استان بدلیل بارش باران و برف، لغزندگی و یخ زدگی معابر، وزش باد، کولاک همچنین تشکیل مه و کاهش دید پیش بینی می گردد.

دامنه زمانی فعالیت هسته بارشی این سیستم تا اواخر وقت روز چهارشنبه هفته جاری می باشد، اما سردی هوا تا روز های ابتدایی هفته آتی ادامه خواهد داشت.

با توجه به فعال بودن سامانه فوق اطلاعات تکمیلی و تغییرات احتمالی در بولتن های پیش بینی و اطلاعیه های بعدی به عرض خواهد رسید.
منبع: شهرآرا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار