امام جمعه قم:
مردم ولایت مدار ما از این رکن انقلاب قاطعانه حمایت می کنند اما باید توجه داشت که دین خود را به دنیای دیگری نفروشیم و افراد بی تقوا که فضا را از سر کینه توزی متشنج می کنند به مجلس راه پیدا نکنند و پایان رقابت آغاز رفاقت باشد و به تکلیف خود در مجلس عمل کنند و حاشیه پردازی ننمایند.
کد خبر: ۱۷۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸ 05 February 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در خصوص برگزاری انتخابات امسال عنوان کرد: در انتخابات بر مساله حضور همه مردم تاکید شود چرا که انتخابات مصداق امر جامع همچون جهاد و نماز جمعه است که باید در آن شرکت داشت.

امام جمعه قم افزود: در راهپیمایی ها حضور افراد به صورت حدسی تخمین زده می شود اما در انتخابات این حضور به صورت آماری دقیق است که میزان علاقه مردم به سرنوشت خود و کشورشان را مشخص می نماید و برکات زیادی را در پی دارد.

وی در خصوص انتخابات تصریح کرد: طبق قانون اساسی شورای نگهبان، کف صلاحیت‌ها را تائید می‌کند اما سقف صلاحیت را مردم رقم می‌زنند در این زمینه انتخاب اصلح در مجلس خبرگان و یا مجلس شورای اسلامی اهمیت زیادی دارد فرد اصلح کسی است که برای نظام مفیدتر بوده و ولایت مدار باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: انتخاب فرد اصلح در انتخابات باید با اصول انقلاب همراه و معتقد باشد که در این میان یکی از اصول مهم استکبار ستیزی و مبارزه با استکبار است چرا که مستکبران از هیچ آسیبی رسانی کوتاهی نمی کنند و کینه و دشمنی دارند.

وی ادامه داد: در این باره پیشنهاد می کنم که آیات قرآن در مورد سیاست های خارجی و نگاه مستکبرین برای مسئولان و اهل سیاست های خارجی یادآوری شود و کاندیداها نیز چنین نگاهی به دشمنان داشته باشند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به وظایف انتخاب کنندگان، انتخاب شوندگان و مجریان و هیات های اجرایی یا نظارت گفت: هیات های اجرایی باید توجه داشته باشند که فردای قیامت برای تک تک تائیدها و ردها و احرازها پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: از این رو طبق قانون به تائید و احراز بپردازند و در رد صلاحیت نیز قاطعانه رفتار کنند و تحت تاثیر غوغا سالاری و فشار قرار نگیرند از طرفی همه باید در برابر قانون تمکین کنند البته شورای نگهبان در این عرصه کارنامه درخشانی دارد.

خطیب جمعه قم در مورد مردم و انتخابشان عنوان کرد: مردم ولایت مدار ما از این رکن انقلاب قاطعانه حمایت می کنند اما باید توجه داشت که دین خود را به دنیای دیگری نفروشیم و افراد بی تقوا که فضا را از سر کینه توزی متشنج می کنند به مجلس راه پیدا نکنند و پایان رقابت آغاز رفاقت باشد و به تکلیف خود در مجلس عمل کنند و حاشیه پردازی ننمایند.

وی تذکراتی در مورد فضای مجازی داد و خاطرنشان کرد:مبادا شبکه های اجتماعی با انتشار مطالب خلاف شرع به تخریب نیروهای مومن بپردازند چرا که با این کار جز دشمنان کینه توز کسی سود نمی برد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: باید توجه داشت که در عرصه انتخابات با نام ولایت مداری و دفاع از ولایت در جامعه ایجاد تفرقه نکنیم.

وی با اشاره به رویدادهای مهم هفته افزود: دوشنبه 19 بهمن روز نیروی هوایی است که در این روز همافران با انقلاب اسلامی و امت اعلام همبستگی کردند و با این بیعت به دشمن شکست سختنی دادند.

وی با گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار کرد: این ایام یاد آور مبارزات خالصانه و جهاد فی سبیل الله و جان فشانی برای رهایی از زیر بار ستم و رسیدن به استقلال و آزادی و حاکمیت الله است.

امام جمعه موقت قم عنوان کرد:دهه فجر جلوه ای از اعیاد اسلامی است همچون فطر که بعد از روزهای سخت و ریاضت کشیدن و مجاهدت پدیدار شد و همچون عید قربان بود که مردم ما اسماعیل های خود را قربانی کردند و همچون غدیر در تکمیل ولایت بود.

وی خاطرنشان کرد: یادآوری 22 بهمن، برای افتخار کردن و خوشحالی نیست بلکه باید نگاهی ویژه به گذشته داشت و آن را چراغ راه حال و آینده قرار داد و از ارزشها فاصله نگیریم به ویژه خواص که انقلاب را درک کرده اند و تاثیر گذار بوده اند مبادا از روحیات اخلاق و معنوی فاصله بگیرند.

آیت‌الله سعیدی بیان کرد: تفاوت دیدگاهها تا حدی قابل پذیرش است اما تا جایی که به بی تفاوتی و یا ضدیت با انقلاب منجر شود پذیرفتنی نیست ما در آستانه 22 بهمن باید برای استمرار روحیات انقلابی در راهپیمایی و همچین در انتخابات شرکت کنیم.

وی در ادامه گفت: رئیس جمهور محترم در گفت و گوی اخیر خود دستاوردهای مهمی را ارائه کردند که معرفی چهره مردم با فرهنگ و با اخلاق ما قابل تقدیر بود آن هم در زمانی که صهیونیست ها چهره ای مخوف از این مردم معرفی می کردند.

امام جمعه قم اظهار کرد: پیروزی نیروهای مقاومت و شکستن محاصره 4 ساله نبل و الزهرا روحیه تکفیر را متزلزل ساخت و حامیان آنها عربستان و ترکیه را آشفته ساخت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار