فرماندار گرمی (مغان) از افتتاح 87 پروژه خدماتی و زیربنایی در این شهرستان به مناسب سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۱۷۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ 05 February 2016
به گزارش خبرنگار ایرنا، میر علی رحیمی زاد پنج شنبه شب در نشستی با خبرنگاران اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این پروژه ها را 100 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این پروژه ها در زمینه گاز رسانی، راه و آب آشامیدنی روستایی، برق رسانی، کشاورزی، سدهای معیشتی و احداث مدرسه است.
وی با اشاره به افتتاح 93 پروژه دیگر با اعتبار 180 میلیارد ریال طی 6 ماهه اول سال جاری بیان کرد: 90 طرح و پروژه نیز تا پایان سال جاری و اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار گرمی افزود: پروژه هایی با درصد پیشرفت بالای 80 درصد در این شهرستان در دست اجراست که در مناسبت های ذیگر به بهره برداری خواهد رسید چرا که سیاست دولت تنها افتتاح پروژه های به اتمام رسیده می باشد.
او با اشاره به کمبود منابع مالی در 2 سال گذشته عنوان کرد: با وجود محدودیت ها اقدام های مناسبی در گرمی صورت گرفته از جمله از محل اعتبار یک میلیارد دلاری مهار آب های مرزی اختصاص یافته به استان اردبیل، 900 میلیارد ریال برای تکمیل سد عمارت تخصیص یافت که هم اکنون این در دو نوبت کاری پیش می رود.
رحیمی زاد اضافه کرد: پروژه سد تازه کند با اختصاص 100 میلیارد ریال اعتباردر دست اجراست و همچنین احداث پنج سد کوچک و بزرگ دیگرنیز در این شهرستان در دست مطالعه است.
وی ادامه داد: اجرای پروژه پایاب سد گیلارلو نیز که گرفتار پیچ و خم های سیاسی بود، در فاز اول به مساحت 400 هکتار و در فاز دوم به مساحت 230 هکتار انجام شده و هفته آینده بهره برداری می شود.
فرماندار گرمی بیان کرد: منطقه موران فاقد منابع آب زیرزمینی و سد بوده و از این نظر 93 روستای این بخش به خصوص در فصل بهار و تابستان با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه بودند که با پیگیری های صورت گرفته 150 میلیارد ریال برای آب رسانی به 64 روستا اختصاص یافت.
او افزود: پیمانکار این پروژه مشخص شده و امید است تا پایان سال 1396 این پروژه به طور کامل به بهره برداری برسد؛ همچنین پساب های سه روستا به گیلارلو سرازیر می شد که با اعتبار سازمان بهداشت جهانی پروژه اجرای فاضلاب آنها اجرا خواهد شد.
وی در مورد سد کلاسر نیز تشریح کرد: این پروژه درگیر مسایل سیاسی بود و از نظر جانمایی، اجرای پایاب و آبرسانی مشکلاتی داشت اما 80 میلیارد ریال آنجا هزینه شده و از این رو کنار گذاشته نخواهد شد اما با ظرفیتی کمتر از پیش بینی اولیه به اجرا درخواهد آمد.
رحیمی زاد گفت: از دیگر پروژه های در دست اجرا در این شهرستان نیروگاه گازی مغان (شهید مرحمت بالازاده) در بخش انگوت گرمی است که پس از بهره برداری می تواند به اشتغال جوانان منطقه نیز کمک کند؛ طرح گلخانه انگوت نیز که چند سال راکد مانده بود، در مرحله انعقاد قرارداد بوده و به زودی به بهره برداری می رسد.
وی در ادامه تشریح کرد: کارخانه راکد لبنیات نیز با پیگیری های صورت گرفته و جذب سرمایه گذار جدید فعالیت خود را با ظرفیت 50 درصدی آغاز کرده اما همچنان مشکل اعتبار دارد که با رفع آن و فعالیت حداکثری می تواند 50 فرصت شغلی ایجاد کند.
فرماندار گرمی عنوان کرد: احداث مجتمع تفریحی و گردشگری پشت سد گیلارلو از دیگر پروژه هایی است که سرمایه گذار جذب شده و در مرحله واگذاری نهایی است.
او در ادامه از اجرای 90 پروژه گاز رسانی خبر داد و گفت: یک سوم پروژه های گازرسانی در این شهرستان در حال اجراست که پس از اتمام در سال آینده همه روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
رحیمی زاد با بیان اینکه نه تنها در این شهرستان بلکه دیگر شهرک های صنعتی استان نیز با یک چهارم ظرفیت فعال هستند، اضافه کرد: سردخانه ای مجهز در شهرک صنعتی این شهرستان در دست احداث است که 10 میلیارد ریال از صندوق توسعه به آن اختصاص یافته که می تواند جانی دوباره به صنعت شهرستان ببخشد.
فرماندار گرمی همچنین گفت: فاز اول کارخانه شیرآلات قهرمان که بزرگترین پروژه صنعتی شهرستان و حتی استان بوده و ظرفیت ایجاد اشتغال برای یک هزار نفر را دارد، با ظرفیت جذب 450 نفر اوایل سال آینده وارد چرخه فعالیت خواهد شد.
گرمی در شمال استان اردبیل واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار