کد خبر: ۱۷۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹ 03 February 2016
طی مراسمی با حضور مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه‌وبویراحمد و اصحاب رسانه فرمانده جدید یگان حفاظت میراث فرهنگی کهگیلویه‌وبویراحمد معرفی شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه‌وبویراحمد ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه میراث فرهنگی هویت و شناسنامه این استان است، گفت: حفظ و نگهداری این هویت تلاش همه جانبه را می‌طلبد.

محمود باقری اظهار داشت: یگان حفاظت میراث فرهنگی کهگیلویه‌وبویراحمد با پنج نفر نیرو تلاش زیادی برای حفاظت از میراث فرهنگی این استان انجام داده‌است.

وی کمبود خودرو را از مهمترین مشکلات یگان حفاظت از میراث فرهنگی استان اعلام کرد و افزود: با وجود این مشکلات این یگان از هیچ تلاشی برای حفاظت از میراث کهن این استان فروگذار نکرده‌است.

در ادامه فرمانده سابق یگان حفاظت میراث فرهنگی کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: از سال ۸۶ تاکنون حدود سه هزار و ۶۸۵ مورد انواع اشیاء تاریخی و بدل و حدود ۳۷ تابلوگلیم ارزشمند در این استان کشف شده‌است.

روح‌الله توحیدی اظهار داشت: همچنین ۲۶۸ نفر از قاچاقچیان اشیاء عتیقه دستگیر و ۸۶ فلزیاب کشف شد.

در پایان این مراسم از خدمات روح الله توحیدی فرمانده سابق یگان حفاظت میراث فرهنگی کهگیلویه‌وبویراحمد تقدیر و معراج مؤمنی به عنوان فرمانده جدید معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار