مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان از جمع‌آوری 3 میلیارد و 148 میلیون ریال زکات در تویسرکان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 01 February 2016

مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان از جمع‌آوری 3 میلیارد و 148 میلیون ریال زکات در تویسرکان خبر داد.

به گزارش فارس،سعید حسینی از جمع‌آوری 3 میلیارد و 148 میلیون و 558 هزار 500 ریال زکات در تویسرکان خبر داد و اظهار کرد: از مجموع زکات جمع‌آوری شده مبلغ 2 میلیارد و 343 میلیون و 859 هزار و 500 ریال مختص زکات پروژه و محرومان و مبلغ 292 میلیون و 35 هزار ریال سهم زکات مستحبی است.

وی با اشاره به اینکه از این مبلغ 508 میلیون و 334 هزار ریال فطریه عام و 4 میلیون و 320 هزار ریال سهم سادات است، گفت: زکات جمع‌آوری شده در زمینه تأمین نیازهای مختلف افراد بی‌بضاعت زیر پوشش کمیته امداد هزینه می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان کاهش سطح طبقاتی، ارتقاء توسعه اقتصاد و افزایش مال را از رهاوردهای پرداخت زکات دانست و تصریح کرد: پرداخت زکات ضمن ترویج نیکوکاری و نوع‌دوستی، رشد و توسعه جامعه را رونق می‌بخشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهدای یک‌هزار و 800 سبد غذایی در 9 ماهه گذشته به 200 کودک فاقد رشد گفت: مبلغ یک‌میلیارد و 80 میلیون ریال به منظور تهیه این سبدهای غذایی صرف شده است.

حسینی ادامه داد: کودکان زیر 6 سال که سوء تغذیه آن‌ها به خاطر فقر اقتصادی خانواده بوده است، طبق تشخیص کارشناسان بهداشت و کمیته امداد از سبدهای حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حمایت غذایی از کودکان مانع از بروز آسیب‌های روحی و جسمی کودکان می‌شود، افزود: رسیدگی به این قشر از کودکان، علاوه بر تضمین سلامت نسل‌های آینده، از ورود خسارت‌ بر بدنه خانواده و اقتصاد جامعه نیز جلوگیری می‌کند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان با اشاره به اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پنج دستگاه تراکتور به مددجویان با تخفیف ویژه واگذار شده است، ادامه داد: رایزنی‌های لازم با مدیر کارخانه تراکتور‌سازی برای اخذ تخفیف ویژه به مددجویان زیرپوشش به منظور توسعه فرصت‌های شغلی این خانواده‌ها صورت گرفت.

وی یادآور شد: تسهیلات قرض‌الحسنه‌ به مبلغ یک‌میلیارد و 750 میلیون ریال به منظور خرید تراکتور به مددجویان اعطا شده است.

حسینی تصریح کرد: شغل مردم روستاهای تویسرکان با توجه به موقعیت جغرافیایی آن کشاورزی است، لذا رفع مشکلات این قشر با هدف توانمند‌سازی خانواده‌های زیر پوشش از اقدامات مهم این نهاد در شهرستان محسوب می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار