کد خبر: ۱۷۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 30 January 2016


رئیس آموزش و پرورش شهرستان اشتهارد گفت: برای رفع کمبودها در حوزه فضاهای آموزشی، لازم است که خیرین مدرسه‌ساز به کمک آموزش و پرورش بیایند.

پرویز نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اشتهارد اظهار داشت: استان البرز و مناطقی مانند شهرستان اشتهارد در سال‌های اخیر با رشد جمعیت و افزایش مهاجرت‌ها روبه‌رو بودند.

وی افزود: همچنین اشتهارد یکی از مناطقی است که طرح مسکن مهر در این شهرستان با جدیت اجرا شد و تاکنون چند هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده شده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان اشتهارد تصریح کرد: از سوی دیگر این شهرستان به دلیل بهره‌مندی از چند شهرک صنعتی بزرگ، دارای ظرفیت‌هایی بوده که این امر موجب افزایش مهاجرت به اشتهارد شده است.

نجفی گفت: بنابراین لازم است که طرح‌های ویژه‌ای در جهت افزایش کلاس‌ درس و سرانه آموزشی در اشتهارد اجرا شود تا بتوانیم جوابگوی نیاز شهروندان و خانواده‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 8 هزار دانش‌آموز در اشتهارد مشغول به تحصیل هستند، گفت: تعداد کلاس‌های درس فعلی این شهرستان جوابگوی تعداد دانش‌آموزان نیست.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان اشتهارد با بیان اینکه به طور قطع با تکمیل طرح‌های مسکن مهر و تحویل این واحدها به متقاضیان، امکانات ما نسبت به افزایش جمعیت کمتر می‌شود، افزود: این در حالی است که اعتبارات آموزش و پرورش و اعتبارات استانی جوابگوی نیازها نبود و باید از توان، ظرفیت و پتانسیل خیرین مدرسه‌ساز برای رفع این نیازها استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: بنابراین برای رفع کمبودها در حوزه فضاهای آموزشی و به ویژه بهسازی و نوسازی کلاس‌های درس فعلی و احداث کلاس‌های جدید، لازم است خیرین مدرسه‌ساز به کمک آموزش و پرورش بیایند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان اشتهارد گفت: صرف بودجه برای ساخت کلاس درس و فضاهای آموزشی به هیچ عنوان هزینه به حساب نمی‌آید و در حقیقت سرمایه‌گذاری برای داشتن آینده‌ای مطلوب است.

نجفی در پایان بیان داشت: نهادهای متولی امور فرهنگی و به ویژه رسانه‌ها اعم از رسانه‌های مکتوب، مجازی، خبرگزاری‌ها و صدا و سیما، باید بیش از گذشته به این موضوع پرداخته و خیرین و افراد نیکوکار را به ساخت مدارس بیشتر تشویق کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار