وی با تاکید بر ضرورت مراقبت در رابطه با مسمومیت با گاز مونواکسید کربن اظهار کرد: برای کاهش احتمال بروز مسمومیت با گاز co باید یک سیستم تهویه در محیط باشد.
کد خبر: ۱۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 29 March 2015
به گزارش تابناک گیلان،جمشید محمدی افزود: این تعداد از ابتدای اجرای طرح امداد نوروزی اورژانس گیلان تا پایان روز گذشته با اقدامات بموقع تکنسین های فوریت های پزشکی استان از مرگ نجات یافتند.

وی با تاکید بر ضرورت مراقبت در رابطه با مسمومیت با گاز مونواکسید کربن اظهار کرد: برای کاهش احتمال بروز مسمومیت با گاز co باید یک سیستم تهویه در محیط باشد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان خاطرنشان کرد: از سلامت دستگاه های گرمازا و ... در محلی که برای اسکان تهیه شده ، نیز بایستی مطمئن شد. 

وی بیان داشت: هیچگاه در داخل اتومبیل با موتور روشن هرچند کوتاه مدت نباید خوابید، این کار سبب مسمومیت کشنده با منوکسید کربن خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: مسافران دقت کنند تا از روشن کردن گاز پیک نیک در داخل چادر و یا اتومبیل و یا در محیط بسته دیگر به منظور تامین گرما جدا خودداری کنند.

مونواکسید کربن گازی بی رنگ ، بی بو و بی مزه است ، علائم مسمومیت با گاز co مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا شامل سردرد، 

تهوع ، شکم درد، احساس ناخوشی ، احساس زخم در گلو و سرفه خشک است.

طرح امداد نوروزی اورژانس گیلان از 27 اسفندماه سال گذشته در پایگاه های سراسر استان به اجرا درآمد. 

همه 57 پایگاه امدادی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان شامل 24 پایگاه شهری و 33 پایگاه جاده ای در طرح امداد نوروزی فعال شده است. 

یک ایستگاه سلامت در پایانه شهر رشت با سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه کارکنان آموزش دیده این مرکز در طرح امداد نوروزی 115 گیلان فعال است. 

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان دارای بیش از 400 نیرو، 80 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار