مهندس کریم مهری هشدار داد:
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه آمار دام سبک نسبت به مراتع موجود حدود 2.5 برابر است که باید ساماندهی شود ادامه داد: بایستی تلاش کنیم در آینده، مراتع استان به وضعیت دریاچه ارومیه تبدیل نشود.
کد خبر: ۱۷۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵ 28 January 2016
به گزارش تابناک تبریز، مهندس کریم مهری در جلسه شورای هماهنگی معاونین و ادارات تابعه سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با تبریک به فرجام رسیدن برجام و لغو تحریم های ظالمانه در طی 12 سال گذشته که با تدبیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و دولت تدبیر و امید و مقاومت ملت قهرمان ایران انجام گرفت گفت: ما باید خدماتمان به روستائیان و عشایر متناسب با فرهنگ و تمدن و امکانات روز باشد و برای اینکار باید برنامه ریزی شود. وی با اشاره به جمعیت 64 هزار نفری عشایر استان ادامه داد: با تلاش و همتی که عشایر استان دارند 20 درصد گوشت قرمز مورد نیاز استان را تولید می کنند.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه واقعاً هر قدر تلاش کنیم برای رفاه و ارتقای زندگی این عزیزان باز هم کم است افزود: نباید از خدمت به این قشر فعال و تلاشگر اقتصادی غافل شویم بلکه با ارائه ساز و کارهای لازم زمینه را برای ارائه خدمات مطلوب به این قشر فراهم نمائیم. وی با بیان اینکه هم‌اکنون عشایر استان آذربایجان‌شرقی تنها دو درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند اما بیش از 20 درصد پروتئین و گوشت مورد نیاز استان آذربایجان‌شرقی را تأمین می‌کنند ادامه داد: این امر نشان از تلاش بی‌وقفه جامعه عشایری در راستای رسیدن به خودکفایی و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مهندس مهری با بیان اینکه خرید تضمینی محصولات سالم و استاندارد و باکیفیت مورد توجه وزارت است ادامه داد: هر محصول کم کیفیت و ناسالم را نمی توان خرید چنانکه ما تجربه این کار در خرید سیب زمینی از استانهای کشور دیدیم.
وی با بیان اینکه آمار دام سبک نسبت به مراتع موجود حدود 2.5 برابر است که باید ساماندهی شود ادامه داد: بایستی تلاش کنیم در آینده، مراتع استان به وضعیت دریاچه ارومیه تبدیل نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار