نائب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: با پیگیری‌های انجام شده انجمن سیب‌زمینی ارگانیک ایران در استان اردبیل راه‌اندازی شده است که راه‌اندازی این انجمن صادرات محصول سیب‌زمینی اردبیل را رونق می‌بخشد.
کد خبر: ۱۷۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶ 28 January 2016

بهروز پورسلیمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراردبیلاظهار داشت: استان اردبیل ظرفیت بسیار عظیمی در تولید محصول استراتژیک سیب‌زمینی دارد که با پیگیری‌های انجام شده انجمن سیب‌زمینی ارگانیک ایران در اردبیل راه‌اندازی شده است و امیدواریم تا با راه‌اندازی این انجمن صادرات این محصول در استان اردبیل روند صعودی به خود بگیرد.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی انجمن سیب‌زمینی ارگانیک ایران در اردبیل نقش بسزایی در توسعه صادرات محصول سیب‌زمینی به کشورهای همجوار دارد، ‌افزود: در این انجمن متخصصان و کارشناسان بخش کشاورزی نقطه‌نظرات خود را در مورد ظرفیت‌ها و قابلیت‌های محصول سیب‌زمینی و توسعه صادرات آن ارائه می‌دهند تا با تحقق این امر و اجرایی شدن آن تصمیمات اساسی در این زمینه اتخاذ شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل تصریح کرد: رایزنی‌های اساسی با تجار کشور آذربایجان برای صادرات محصول سیب‌زمینی اردبیل انجام شده است و امسال روند صادرات سیب‌زمینی به کشور آذربایجان به طور منظم انجام شده و امیدواریم در آینده شاهد توسعه و افزایش صادرات محصولات به ویژه سیب‌زمینی به کشور آذربایجان باشیم.

پورسلیمان با بیان اینکه سالانه بیش از 700 هزار تن سیب‌زمینی در استان اردبیل توسط کشاورزان منطقه تولید می‌شود، گفت: سیب‌زمینی استان اردبیل از نظر کیفیت رتبه شاخص کشوری را به خود اختصاص داده است و مشتریان خاصی در برخی کشورهای همجوار دارد.

وی اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی تولید سیب‌زمینی در استان را متناسب با نیاز بازار و صادرات انجام دهد تا در روند فروش محصول سیب‌زمینی توسط کشاورزان هیچ مشکل و دغدغه‌ای وجود نداشته باشد و شاهد پویایی اقتصاد منطقه و درآمدزایی بیشتر کشاورزان باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار