کد خبر: ۱۷۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳ 28 January 2016

مدیر کل بنادر ودریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: اعتبارات خرید تجهیزات بندر چابهار از سوی بخش خصوصی تامین خواهد شد.

سیاوش رضوانی در گفت وگو باخبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه سیستان وبلوچستان،با بیان اینکه آریا بنادر ایرانیان پیمانکار اصلی بندر چابهار است اظهار کرد: با توافقاتی که با سرمایه گذاران هندی انجام شده بخشی ازتجهیزات مورد نیاز بندر چابهار با سرمایه گذاری 85 میلیون دلاری آن ها تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تامین اعتبار از سوی بخش خصوصی به همراه سرمایه گذار خارجی انجام می شود.

وی افزود: زمانی که کار مهندسی ساخت بندر تمام شده باشد، نیاز به گشایش اعتبار و خرید تجهیزات وجود دارد که این پروسه حداقل یک سال و نیم طول خواهد کشید.

وی در خصوص تجهیزات خریداری شده در طرح توسعه بندر شهید بهشتی اذعان کرد: 6 دستگاه گنتری کرین، حدود 13 دستگاه ترانس تینر و دیگر تجهیزات لازم برای جنرال کارگو و فله اختصاص داده می شود که این تجهیزات از سوی بخش خصوصی خریداری خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه برای خرید این تجهیزات در حال حاضر در مرحله مذاکره با شرکت های لیبهر آلمان و شرکت ZPMC چین هستیم تصریح کرد: با توجه به اینکه برند ZPMC یک برند چینی اما معتبراست پیش بینی می شود شانس این شرکت برای خرید بیشتر باشد.

رضوانی افزود: بندر شهید رجایی نیز بخشی از تجهیزات مورد نیاز خود را از این شرکت خریداری می کند همچنین در اکثر بنادر دنیا هم برندzpmc توانسته جای پای محکمی برای خود باز کند.

مدیر کل بنادر ودریانوردی استان ادامه داد: برند لیبهر هم یک برند شناخته شده و بسیار خوشنام است که به نظر می رسد تجهیزات آتی بندر چابهار از این شرکت خریداری شود.

این مسئول گفت: طی چندسال اخیر هندی ها برای بازدید وکارشناسی دائم به چابهار می آمدند که امسال یک تفاهم نامه سرمایه گذاری هند در بندر چابهار به امضای دو کشور رسید که قرار است بر اساس آن قرارداد نهایی طراحی شود.

رضوانی همچنین از حضور چینی ها در فاز نخست توسعه بنادر استان خبر داد و افزود: طی این چند سال چینی هانیز از بندر چابهار بازدید داشتند که برای حضور آنها در فاز دو اعلام آمادگی خود را نشان داده ایم که تصمیم نهایی حضور با این دو کشور است.

مدیر کل بنادر ودریانوردی استان اظهار کرد: یک لیست 15 تا 16 تایی تجهیزات مختلف از جمله گنتری کرین ها و ترانس تینر ها قرار است از سوی هندها به بندر اضافه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار