در جمع فعالان گمرک استان مطرح شد؛
جبارزاده با بیان این که در استان آذربایجان شرقی توان لازم برای ساخت جواهرات وجود دارد و تبریز می تواند به قطب تولید جواهرات کشور تبدیل شود، گفت: با توجه به فراهم شدن زمینه توسعه روابط خارجی می توان از کشورهای ترکیه و ایتالیا جواهرات نیم ساخته وارد کرد و پس از تبدیل به زیورآلات در بازارهای داخلی و خارجی عرضه کرد.
کد خبر: ۱۷۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ 27 January 2016
به گزارش تابناک تبریز،خاستاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت های تولیدی و صنعتی استان در زمینه های خاص مانند صنایع غذایی و دارو، بر ضرورت ایجاد گمرک تخصصی این محصولات تاکید کرد.

دکتر اسماعیل جبارزاده در جمع فعالان گمرک استان به مناسبت روز جهانی گمرک (26 ژانویه مطابق با 6 بهمن) با اشاره به موفقیت حاصل شده در زمینه مذاکرات هسته ای و اجرایی شدن برجام، اظهار کرد: گمرک تخصصی و استفاده از کارشناسان آشنا با کالاهای خاص موجب تسهیل در ترخیص کالا و افزایش درآمد گمرک می شود.

وی با اشاره به نقش تسهیل امور گمرکی در افزایش صادرات و تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: با توجه به اینکه فضای موجود گمرک تبریز جوابگوی روند رو به گسترش فعالیت های آتی مناسبات خارجی استان در دوره پساتحریم نخواهد بود، این گمرک باید تغییر مکان یافته و در محدوده مکانی مناسب دیگری ایجاد شده و توسعه یابد.

جبارزاده با تاکید بر هوشمندسازی امور گمرکی در راستای چابک سازی و افزایش سلامت اداری، نسبت به همکاری در خصوص پیاده سازی سامانه ای برای ردیابی کالا از مبدا تا مقصد اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره به راه اندازی کارگو (حمل و نقل هوایی بار) و هاب پستی در استان گفت: متاسفانه بهره وری مناسبی از این سرویس ها صورت نمی گیرد و می بایست در جهت تبیین منافع استفاده از این امکانات تلاش بیشتری صورت گیرد.

دکتر جبارزاده بر تعمیق ارتباط گمرک با اتاق بازرگانی تبریز و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد و گفت: آیین نامه های جدید گمرکی باید در زمان لازم به اطلاع فعالان اقتصادی برسد.

وی با توجه به توانمندی استان در تولید فرش دستباف بر ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم برای ترخیص این کالا در گمرک تبریز تاکید کرد.

جبارزاده با بیان این که در استان آذربایجان شرقی توان لازم برای ساخت جواهرات وجود دارد و تبریز می تواند به قطب تولید جواهرات کشور تبدیل شود، گفت: با توجه به فراهم شدن زمینه توسعه روابط خارجی می توان از کشورهای ترکیه و ایتالیا جواهرات نیم ساخته وارد کرد و پس از تبدیل به زیورآلات در بازارهای داخلی و خارجی عرضه کرد.

استاندارآذربایجان شرقی با اشاره به نقش گمرک در بهبود فضای کسب و کار و اهتمام دولت تدبیر و امید در این خصوص بر استفاده از شیوه های نوین گمرکی در کنار تجربه فعالان پیشکوست این حوزه تاکید کرد.

ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی هم در این نشست با گزارشی از روند توسعه فعالیت های گمرکی در کشور و وضعیت کنونی استان اظهارکرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم و اجرای سامانه های ترانزیت، جامع، ارزش و پنجره واحد گمرکی زمان ترخیص کالای وارداتی به سه روز و کالاهای صادراتی به یک روز کاهش یافته است.

علی اصغر عباس زاده با اشاره به این که گمرک با 30 سازمان در زمینه ترخیص کالا ارتباط دارد و ملزم به اجرای 48 قانون درامر تجارت خارجی است، گفت: تعامل با سازمان های مرتبط و روان سازی رویه های اجرایی از طریق روش های الکترونیکی از راهبردهای گمرک است.

وی از راه اندازی گمرک همراه خبرداد و اظهار کرد: وضعیت پروانه های گمرکی توسط تلفن همراه به اطلاع صاحبان کالا می رسد.

عباس زاده با بیان این که در حال حاضر اظهارنامه های گمرکی به صورت الکترونیکی در دفاتر تجاری تنظیم و به واحدهای گمرکی ارسال می شود، افزود: مجوزهای لازم گمرکی هم از طریق سامانه جامع صادر می شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :