استاندارد نبودن این جاده باتوجه به میزان بالای تردد، باعث شده روزانه شاهد وقوع تصادفات شدیدی در این محور مواصلاتی باشیم که اغلب آنها همراه با تلفات جانی است.
کد خبر: ۱۷۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 27 January 2016

به گزارش تابناک خوزستان؛ محور مواصلاتی اهواز - باغملک - ایذه یکی از شاهراه های حیاتی کشور و یکی از خطوط اتصال خوزستان به سایرهای استان های کشور نظیر اصفهان است.

از این جاده روزانه هزاران خوردوی سبک و سنگین برای مسافرت و تجارت تردد می کنند که این موضوع سبب افزایش اهمیت این محور شده است.

این جاده که راه ارتباطی روستاهای زیادی به شهرهای مختلف و مرکز استان است دارای مشکلات زیادی است که سال‌هاست از آن رنج می‌برد که این مشکلات سبب به وقوع پیوستن تصادفات زیاد و جان باختن تعداد بیشماری از هموطنان عزیزمان می‌شود، جاده ای ترانزیتی که خوزستان را به چهارمحال و بختیاری و سپس مرکز ایران متصل می کند.

اما استاندارد نبودن این جاده باتوجه به میزان بالای تردد، باعث شده روزانه شاهد وقوع تصادفات شدیدی در این محور مواصلاتی باشیم که اغلب آنها همراه با تلفات جانی است.


شهیار میرخشتی رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان خوستان در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان اظهار کرد: روز گذشته (6 بهمن) حوالی ساعت 19 سه دستگاه خودروی پراید، یک دستگاه تریلر، یک دستگاه کامیون ایسوزو و یک دستگاه وانت به صورت زنجیر وار در محور هفتکل به باغملک بای یکدیگر برخورد کردند.

وی افزود: در این حادثه متاسفانه 3 نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شده است.

این برخورد شدید یکی از تصادفات روزانه این محور است که منجر به مرگ و میر می شود.


با توجه به وضعیت وخیم این جاده، وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم قول استانداردسازی و چهار خطه کردن جاده اهواز - هفتکل - باغملک - ایذه را داد.

مدتی بعد منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در گفتگو با تابناک خوزستان خبر از تهیه بسته چهار بانده کردن این جاده و تصویب آن در هیات دولت خبرداده بود.

وی همچنین گفته بود در ابتدا 20 کیلومتر از این محور استاندارسازی و چهار بانده خواهد شد.


منوچهر رحمانی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار ما در این زمینه اظهار کرد: 10 کیلومتر از 20 کیلومتر این جاده که در مسیر سه راهی غیزانیه به نمره یک قرار دارد، با 70 درصد پیشرفت در حال انجام است و تمام سعی و تلاش خود را برای اتمام آن تا فروردین ماه 95 قرار داده ایم.

وی افزود: در حال انجام مطالعات 10 کیلومتر مابقی هستیم و انتظار داریم در سه ماهه اول سال 95 عملیات اجرایی آن آغاز شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در ادامه عنوان کرد: برای استاندارسازی جاده اهواز به ایذه قرارداد 200 میلیارد تومانی منعقد شده است و اکنون در 5 نقطه از این مسیر عملیات اجرایی در حال انجام است که باتوجه به پیشرفت هریک از این نقاط، زمانی یک الی 3 ساله پیش بینی شده است.


به گزارش تابناک خوزستان؛ حال باید دید وعده های مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در خصوص استاندارسازی و چهار بانده کردن محور مواصلاتی، حیاتی، پر تردد و البته پر حادثه تا کی به سرانجام خواهد رسید؟


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
مسئولین پاسخ یکی از خانواده های جان باخته را بدهید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار