کد خبر: ۱۶۸۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹ 23 January 2016


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز بر ضرورت مدیریت ریزگردها با همکاری محیط زیست تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ذبیح الله قائمی ظهر امروز در نخستین کارگاه آموزشی آمایش سرزمین استان البرز اظهار کرد: رفع آلودگی‌های زیست محیطی و رسیدن به استانداردهای لازم در این زمینه نیازمند همکاری و تعامل بیش از دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مسائلی که محیط زیست را تهدید می‌کند وجود ریزگردها است که باید این مهم به صورت دقیق و اساسی مدیریت شود.

قائمی با بیان اینکه مدیریت ریزگردها نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش محیط زیست است افزود: در این راستا باید منابع تولید این ریزگردها مشخص و شناسایی شده و مدیریت لازم برای رفع این ریزگردها از سوی مسئولان صورت گیرد.

وی در ادامه سخنان خود به یکی از برنامه‌های شاخص زیست محیطی در این استان اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون مدیریت سبز در دستور کار کارگروه آمایش سرزمین است تا بتوانیم با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم به سمت محیط زیستی سالم پیش برویم.

قائمی با اشاره به اینکه استان البرز دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه داشتن طبیعت سبز است افزود: استان البرز در گذشته به باغ شهری معروف بوده است اما متأسفانه عدم مدیریت و عدم استفاده از فضاهای سبز موجود و تراکم بیش از حد جمعیت زمینه‌های از بین رفتن این فضاها را ایجاد کرد و امروز با بحران زیست محیطی در این استان مواجه هستیم.

وی با اعلام اینکه آمایش سرزمین از اهمیت بسیاری برخوردار است ادامه داد: با توجه به اینکه استان البرز در حوزه زیست محیطی با تغییرات اساسی مواجه بوده است لذا آمایش سرزمین می‌تواند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز با اشاره به اینکه پس از یک سال و نیم سند آمایش سرزمین این استان آماده شده است تأکید کرد: طرح آمایش سرزمین مراحل نهایی خود را طی می کند.

به گفته قائمی سند آمایش سرزمین استان البرز شامل هشت فصل است که شش فصل آن تدوین شده و امیدواریم تا پایان سال‌جاری به اتمام برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار