نایب رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با تأکید بر لزوم تسهیل در فعالیت بخش خصوصی گفت: ایجاد یک بنگاه اقتصادی در حال حاضر در ایران 324 روز زمان می‌برد که این خود مانعی برای فعالیت بخش خصوصی است.
کد خبر: ۱۶۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰ 21 January 2016
نایب رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با تأکید بر لزوم تسهیل در فعالیت بخش خصوصی گفت: ایجاد یک بنگاه اقتصادی در حال حاضر در ایران 324 روز زمان می‌برد که این خود مانعی برای فعالیت بخش خصوصی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نلسون حضرتی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اظهار کرد: کرمانشاه با قابلیت‌های فراوان در تمام حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی این توان را دارد که در کنار بخش دولتی کارها و اقداماتی در خور شأن استان کرمانشاه انجام دهد، افزود: البته تاکنون کارهای بزرگی در استان انجام شده است و می‌توان با تعامل بخش خصوصی و دولتی به اهداف بزرگ‌تر هم دست پیدا کرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه اضافه کرد: باید حرکت را بر مبنای تحول قرار داد و این تحول زمانی اتفاق می‌افتد که با اتفاق‌نظر تصمیم به تحول گرفته باشیم برای این کار باید زیرساخت‌های فرهنگی را ایجاد کنیم.

حضرتی با اشاره به تأکیدات استاندار کرمانشاه بر اجرای مگاپروژه‌ها خاطرنشان کرد: کاری که تحول ایجاد کند باید تفاوتش را احساس کرد؛ صنایع کوچک در حوزه استان نمی‌تواند چندان تحول‌ساز باشد.

وی با بیان اینکه اداره‌کل عریض و طویل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ایجاد مگاپروژه‌ها می‌تواند مؤثر باشد، افزود: اتاق بازرگانی کرمانشاه با حدود یک قرن قدمت خدمات شایان و درخور توجهی به آحاد جامعه ارائه کرده است و در این مدت تنها هفت رئیس آن را اداره کردند که نشان از ثبات بخش خصوصی و قابل اعتماد بودن آن است.

*فعالیت 72 هزار واحد صنفی در کرمانشاه

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه فعالیت تشکل‌های اقتصادی را در استان مورد اشاره قرار داد و افزود: اتاق اصناف در تمام عرصه‌ها مؤثر و نافع عمل کرده است؛ 72 هزار واحد صنفی در استان کرمانشاه فعال بوده که خود پتانسیلی عظیم برای ایجاد تحول محسوب می‌شود.

حضرتی از اتاق تعاون به عنوان دیگر تشکل خصوصی استان نام برد و ادامه داد: 4 هزار و 900 تعاونی در استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند و باید توجه داشت که دولت و بخش خصوصی هیچگاه نمی‌توانند منفک عمل کنند.

وی با تأکید بر اهمیت رفع موانع پیش‌روی بخش خصوصی اظهار کرد: 182 هزار قانون برای کسب و کار در ایران وجود دارد و با این موانع و قوانین دست و پاگیر فعالیت برای بخش خصوصی دشوار است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ایجاد یک بنگاه اقتصادی در ایران 324 روز به طول می‌انجامد، ادامه داد: این کار در برخی از کشورها در سه روز انجام می‌شود.

حضرتی به پتانسیل‌های کرمانشاه در حوزه تجارت اشاره کرد و افزود: در فاصله کمتر از 12 سال حجم مبادلات تجاری در استان از 94 میلیون دلار به 2.4 میلیارد دلار و در سال 93 حتی به سه میلیارد دلار رسید که 50 درصد از صادرات ایران به عراق را شامل می‌شود.

وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین با رویکرد تبدیل به منطقه آزاد امکان حضور سرمایه‌گذاران را فراهم کرده است و منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب با رویکرد سایت بزرگ پتروشیمی چهار ظرفیت مگاپروژه شدن را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار