ورود یک توده هوای غبارآلود که از روز چهارشنبه قصرشیرین را فرا گرفت برای دومین روز متوالی باعث آلودگی هوا و کاهش دید افقی در روز پنجشنبه در این شهرستان مرزی شده است.
کد خبر: ۱۶۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲ 21 January 2016
ورود یک توده هوای غبارآلود که از روز چهارشنبه قصرشیرین را فرا گرفت برای دومین روز متوالی باعث آلودگی هوا و کاهش دید افقی در روز پنجشنبه در این شهرستان مرزی شده است.

رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان دید افقی ناشی از گرد و غبار امروز در این شهرستان مرزی را پنج هزار متر اعلام کرد و افزود: این میزان پنج هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (10 هزار متر) کمتر است.

حیدر چوپانی دمای فعلی قصرشیرین را 14 درجه سلسیوس بالای صفر و رطوبت موجود در هوای این شهرستان مرزی را نیز 60 درصد اعلام کرد.

وی اظهار کرد: گرد و غبار تا پایان وقت امروز از منطقه خارج می شود و از فردا بعد از ظهر شاهد ورود یک سامانه بارشی به جو منطقه خواهیم.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون آسمان قصرشیرین 110 روز درگیر گرد و خاک بود که این میزان در فروردین ماه 9، اردیبهشت 15، خرداد 22، تیر 17، مرداد 13، شهریور 18، مهر ماه 13 و در دیماه جاری نیز سه روز بوده است.

گرد و غبار در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی در غرب کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که غبار آن پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی شده و هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور را آلوده کرده است.

طبق توصیه های پزشکان شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر، از ورود به فضای باز خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

شهرستان قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در سال های اخیر بسیاری از روزها درگیر پدیده ریزگردها و گرد و غبار بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار