مدیر بیمارستان شهید مدنی تبریز در گفتگو با تابناک تبریز:
کد خبر: ۱۶۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴ 20 January 2016

با توجه به اطلاعات بدست آورده مرکز درمانی شهید مدنی تبریز که هرروز پذیرای هزاران نفر از مردم استان حتی شمال غرب کشور می باشد  ، سوژه خوبی برای تهیه گزارش و مصاحبه است. بنابراین خبرنگار تابناک تبریز با قرار قبلی سراغ مدیریت این مرکز درمانی دکتر فیروزی رفت تا چند و چون کار را بپرسد.

چه خدمات و تجهیزات در بیمارستان مدنی به مردم ارائه می شود؟

با سلام و خیر مقدم به شما ،مرکز شهید مدنی تبریز مرکز تک تخصصی قلب در شمالغرب کشور می باشد. تمام اعمال درمانی و آموزشی و مقداری هم کارهای تحقیقاتی در این مرکز ارائه میگردد. اعمال جراحی و داخلی قلب کودکان و بزرگسالان در این مرکز ارائه خدمت می شود.

بخش آنزیو گرافی که از عمده ترین مراکز این بیمارستان میباشد. قبل از آمدن بنده 5 دستگاه آنژیو که هرکدام بالای 4 میلیارد تومان قیمت دارد .جود داشت که سه تا از این تعداد خراب بود . با 2 دستگاه به مردم خدمت رسانی ایجاد میشد که در نهایت به نوبت های چند ماهه منجر میشد.


اولین حرکت بنده در ابتدای مدیریت این مرکز، تصمیم گرفتیم که 2 تا ازاین دستگاه ها را با هزینه بالای یک میلیارد تومان بازسازی کنیم و سپس وارد سیستم کردیم.

بخش آندوسکوپی را برای تامین احوال بیماران در این مرکز دوباره راه اندازی کردیم.

مرجعیت علمی این مرکز در چه میزانی می باشد؟

دلیل جایگاه علمی بر این بس که سال قبل وقتی در این مرکز اکو را راه اندازی می کردیم بعد از تهران تنها استانی است که از وزارت علوم تاییدیه آموزش متخصصان را دارا می باشد

آیا تمام نیاز های شمالغرب در حوزه درمان قلب را تامین میکنید؟

به اکثر نیاز های قلب کودکان این مرکز پاسخ گوست.به نیازهای قلب بزرگسالان نیز خدمات بسیاری ارئه میگردد.

آیا مدیریت بر مدیران قبلی دانشگاه که در این مجموعه مشغول به کار  هستند برایتان مشکل است؟

این مرکز وزیر پرورش داده و اکثر روسای دانشگاه نیز از نیروهای قلب انتخاب شده اند. تا به امروز مشکل خاصی در این زمینه به وجود نیامده است. ما با دید فراجناحی نگاه میکنیم و با تعامل ونگاه صنفی کار می کنیم.

آیا با مسئول بسیج پایگاه شهید مدنی برخورد فیزیکی داشته اید؟

با توجه به سوابق بسیجی ، و فرماندهی در پایگاه های بسیج دانشگاه ، با بسیج اخت بوده و از اول انقلاب با نظام همراه بودم و این خبر را تکذیب میکنم.

اختلاف در آمدی پزشکان با سایر اقشار را چطور ارزیابی می کنید ؟

جراحان به جز تعداد معدودی از آنها که در آمد بالای دارند،نجومی نیست. میتوانم ادعا کنم که جراحان ما از متخصصین داخلی هم درآمد کمتری دارند.

از دید مردم اینست که پزشکان بالای 100 میلیون در آمد دارند در حالی که متوسط درآمدی جراحان ما متوسط حدود 30 میلیون تومان است. جراحی نداریم که 40 میلیون از این مرکز دریافتی داشته باشد. متوسط در آمد متخصصان داخلی هم حدود 40 میلیون تومان است.


آیا با این وضع در آمدی کادر پزشکی، ارتباط خوبی بامردم برقرار میکنند؟

به نظر من رفتار ها ایده آل نیست برای حل این مشکل باید قسمت پشتیبانی را من مدیر بموقع حل کنم تا کادر درمانی دغدغه مالی نداشته باشند.قطعا عوامل زیادی دخیل است. یکی از این عوامل بیمه است. وقتی بیمه نتواند به موقع حق ما را پرداخت کند من مدیر نیز نمی توانم حق کادرم را بدهم وقتی با مشکلات مالی روبرو شویم به نحوی روی رفتارمان تاثیر میگذارد. چون همه ما براساس حقوق و مزایا برای زندگی برنامه ریزی میکنیم اگر به موقع این منابع به نرسد موجب مشکل در رفتار می شود.

اگر تا یک میلیارد تومان در این مرکز خدمت ارئه بدیم فقط 6 درصد آن را از مردم میگیریم و بقیه از بیمه هاست اگر به موقع پرداخت نشود موجب مشکلات میشود.

آیا این عدم به موقع واریز حق بیمه باعث افزایش زیر میزی میشود؟

این مسائل با با نصیحت درست نمیشود. اگر این منابع بموقع ندیم موجب افزایش بدعت زیر میزی میشود

یکی از مزایای طرح سلامت اینست که قبل اجرای این طرح، ما استندی که برای آنزیو گرافی لازم است بالای 4 میلیون می خریدند که با اجرای این طرح  الان به 1میلیون و 600 هزار تومان برای خرید استند میدهیم.

چه عجب با مدرک داروسازی به این مرکز آمدید؟

از سال 77 وارد دانشگاه علوم پزشکی شدم. بعد ازمدتی مدیر مرکز دارو و دمان تبریز شدم. بعد با همراهی دکتر پزشکیان در مدیریت میانی خدمت کرده ام و حال نیز در این مرکز خدمت میکنم.

مدیریت سیاسی دولت قبل و این دولت را چطور ارزیابی میکنید؟

بعد از آمدن من به اینجا متوجه شدم که ساختار فیزیکی بیمارستان 70 ساله است و بازسازی نشده است. با آن در آمد های نفتی در ده سال گذشته باید بهتر از این عمل می شد.در مورد تجهیزات و تاسیسات و کادر اجرایی به غیر از درمانی جدی مشکل داریم. ما دیدیم که نیرهایی غیر متخصص وارد سیستم بهداشتی شدند و موجب آسیب به سیستم اداری شد.

چرا افراد بالای 90 کیلو را به مراغه برای گرفتن ام . آی . آر  اعزام میکنید؟

در هیج کجای استان بالای 90 کیلو MRIنداریم. و اینکه به مراغه اعزام میکنیم کذب محض است.

ارتباطی با دکتر پزشکیان دارید؟از اینجا حقوق میگیرند؟

بله ایشان عضو هیات علمی دانشگاه هستند.ایشان شنبه ها در این مرکز عمل میکنند ولی تدریس نمیکنند.

چون خبری مبنی بر اینکه خود دکتر پزشکیان تصریح کرده بود که کسی نباید از دو جا حقوق بگیرند و خودشان را برای تایید این موضوع گفته بود که من با اینکه در دانشگاه تدریس نمیکنم ولی حقوق میگیرم . برای این موضوع چه جوابی دارید؟

کل قضیه شیطنت بود. دکتر پزشکیان در این جا عمل میکنند و دریافتیشان هم کاملا مشخص و قانونی است.

هم با آقای پزشکیان کار کردید و هم در زمان وزارت دکتر قاضی زاده هاشمی، بر این مرکز مدیریت میکنید. به نظرتان کدام یک از این افراد در پست وزارت بهتر عمل میکنند؟

با توجه به شرایط زمانی هرکدام موفق بودند. در زمان دکتر پزشکیان اورژانس ها را تجهیز کردند.بحث بیمه روی تخت ، بیمه روستایی را با ایده های ناب ایجاد کردند و الان هم طرح سلامت طرح بزرگ و موفقی است. پرداخت مبتنی بر عملکرد هم کار خوبی است که ایجاد کردند.

نفوذ دکتر پزشکیان در بدنه تاثیر گذاری مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز به چه میزانی است؟

من به شخصه شهادت میدهم که دکتر پزشکیان توصیه بردار نیست. و کسی را توصیه هم نمیکند.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
گزارش جالبی بود ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
نمیشه گفت مدیریت این روسا بر این بیمارستان بی تأثیر باشه و پزشکیان مداخله نکنه در امور مدیریتی بیمارستان...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار