رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل از کشف گونه‌های تاکسیدرمی از شکارچی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۴ 20 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، بهمن صادق‌نژاد اظهار کرد: چهار شکارچی متخلف در این شهرستان به دام قانون افتادند.

وی افزود: در فصل سرد پاییز و زمستان با توجه به سرمای هوا حیوانات و پرندگان با توجه به کمبود منابع غذایی و عوامل متعدد به مناطق پایین‌دست مهاجرت می‌کنند و این امر عاملی برای شکار آنها از سوی شکارچیان می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آمل تصریح کرد: در روزهای گذشته با تحقیقات و همراهی ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان آمل و پلیس اطلاعات نیروی انتظامی حکم قضایی بازرسی از منزل شکارچی متخلف صادر شد که در آن 10 کیلوگرم گوشت کل و بز وحشی با چهار بهله پرنده کبک شناسایی و ضبط شد.

این مسئول ادامه داد: در این عملیات بازرسی دو قبضه اسلحه گرم گلوله‌زنی و یک قبضه سلاح گرم ساچمه‌زنی کشف و ضبط شد.

صادق‌نژاد خاطرنشان کرد: گونه‌های تاکسیدرمی شده هم با تلاش ماموران محیط‌زیست این شهرستان از منزل یکی دیگر از متخلفان آملی کشف شد که این فرد دست به شکار و نگهداری گونه‌های محافظت شده نظیر سه قرقاول خزری، یک راس کل، یک راس بز وحشی و یک عقاب طلایی تاکسیدرمی شده زده بود.

وی با اشاره به شکارچی غیرمجاز یک بهله عقاب در این شهرستان به دام قانون گرفتار شد، بیان کرد: از این فرد یک قبضه سلاح دو لول غیرمجاز کشف و ضبط شد.

صادق‎‌نژاد گفت: عوامل شکار غیرمجاز یک راس کل، بز وحشی و یک بهله عقاب هم با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان آمل دستگیر شدند که دست به شکار یک راس کل و بز وحشی در منطقه آهن‌سر بخش لاریجان زده و از آنها یک قبضه اسلحه تک‌لول مجاز کشف و ضبط شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار