هر شبانه روز 11طلاق در همدان ثبت می شود، براساس این آمار وضعیت طلاق گرچه در قیاس با بسیاری از کشورها پایین تر است اما واقعیت تکان دهنده از هر 5 ازدواج 1 مورد طلاق ثبت شده را باید باور کرد و ممکن است با توجه به افزایش آن در سالهای متوالی گذشته این وضع در سال های آینده تشدید شود.
کد خبر: ۱۶۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 19 January 2016

آمار کلی طلاق با افزایش جمعیت شهرها رابطه ای مستقیم دارد و هرچه بر تراکم جمعیت افزوده می گردد بر میزان طلاق هم افزوده می شود.

به گزارش تابناک همدان؛ به گفته مدیر کل ثبت احوال استان همدان تاکنون تعداد 3 هزار و 21 مورد طلاق به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.4 درصد افزایش یافته است.

وی میانگین سن طلاق را برای مردان برابر 34.3 سال و برای زنان 29 سال عنوان کرده و گفته: نسبت ازدواج به طلاق در استان طی امسال 4.5 درصد است که در سال گذشته این میزان 5.2 درصد بود.

جامعه شناسان و روانشناسان هر کدام از منظری به بیان موضوع طلاق پرداخته اند اما حقیقت امر این است که همانطور که انسان پیچیده می باشد شناخت ابعاد رفتاری وی نیز به همین میزان مشکل تر میگردد.

بر اساس تحقیقات کارشناسان در زمینه علل طلاق در جامعه عواملی یاد شده، که می توان به بیکاری، نداشتن مسکن، اعتیاد، خشونت، دخالت بی مورد خانواده ها، خیانت و فساد اخلاقی، عدم ارضای نیاز جنسی طرفین، صاحب فرزند نشدن، عدم شناخت متقابل پیش از ازدواج، ازدواج های احساسی، خیابانی، اجباری و مصلحتی، نداشتن تناسب فرهنگی و فکری اشاره کرد.

همچنین تفاوت سنی زیاد و فاصله گرفتن دیدگاه طرفین، ولخرجی ، چشم و هم چشمی که موجب بالا رفتن هزینه زندگی می شود، تکراری شدن روابط و دلزدگی طرفین از زندگی مشترک ، الگو برداری از رسانه های غربی و مبتذل ، بدگمانی و مشکلات روحی حاصل از بی اعتمادی به شریک زندگی و بالا رفتن سطح توقعات زنان از دیگر دلایل جدایی بین همسران است.

بر اساس آمار موجود، روزانه 434 طلاق در کشور رخ می دهد و به عبارتی هر ساعت 18 طلاق ثبت می شود که خود گویای لزوم اجرای طرح های کارشناسی شده برای کاهش این آسیب است.

بررسی آمار طلاق در کشور نشان می دهد که در ده سال گذشته این پدیده روند صعودی به خود گرفته و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این معضل به زلزله ای خاموش مبدل شده و نظام اجتماعی را با تکان هایی شدید روبرو کرده است.

کارشناسان امور اجتماعی و خانواده معتقدند تعدد برنامه های مختلف با محوریت پیشگیری از طلاق متناسب با نیازهای جامعه تعریف نشده و هر دستگاه اجرایی مرتبط با حوزه اجتماعی، بنا بر وظیفه ذاتی خود اقدام به تدوین برنامه کرده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار