معاون دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور خبر داد:
دکتر محمدتقی یمانی در حاشیه همایش دو روزه سلامت روان سالمندان که از دیروز در مشهد آغاز شده است گفت: هم اکنون سالمندان هشت و دو دهم درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند که این رقم در مقایسه با سالهای گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.
کد خبر: ۱۶۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴ 19 January 2016
به گزارش تابناک رضوی، معاون دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در حاشیه همایش کشوری سلامت روان سالمندان که با حضور 120 نفر از مسئولان و کارشناسان سلامت روان دانشگاه های علوم پزشکی  کشور درمشهد برگزار شد افزود: ایران جزو 5 کشوری است که طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی در آن، میزان رشد جمعیت سالخورده رو به افزایش است و خیلی نگران کننده است.
وی یادآوری کرد: 25 سال دیگر 20 درصد جمعیت ایران سالخورده می شود و باید سیاست های جمعیتی کشور در راستای افزایش موالید باشد  تا دچار بحران نشویم.
وی تصریح کرد: در طرح تحول نظام سلامت برای جمعیت سالخورده دو برنامه «ادغام یافته ارتقای سلامت» و «آموزش شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی» تدوین شده است که به خود مراقبتی سالمندان کمک  می کند.
وی افزود: شورای ویژه ای در وزارت بهداشت و درمان  شکل گرفته  است  که سند ملی سالمندان را پیگیری می کند و در این سند، خانه های سالمندان طبق ضوابط و استانداردهایی اجرا می شود و هم اکنون کارگروه های این سند تشکیل و پیش نویس این سند آماده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار