رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، فرجام برجام در کاهش فضای تنش و افراط گرایی مذهبی در منطقه را موثر دانست.
کد خبر: ۱۶۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹ 17 January 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در آیین گشایش نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: به سرانجام رسیدن برجام در ایجاد فضای آرامش، ثبات و کاهش افراط گرایی مذهبی، خشونت طلبی و همه فجایع شرم آوری که طی چند سال اخیر جهان اسلام با آن روبرو بوده، نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. 

وی همچنین اجرای برجام در جلوگیری از رشد و نمو بیشتر فضای شیعه هراسی و ایران را موثر برشمرد و افزود: رفع تحریم ها و فضایی که بواسطه اجرای برجام ایجاد شده به لحاظ سیاسی و امنیتی در منطقه بازتاب خوبی را در پی خواهد داشت. 

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، همچنین پیدایش داعش و جریان های تکفیری را محصول سه ضلع شوم فقر فرهنگی، تعصب و فرقه گرایی و همچنین شیطنت های صهیونیسم جهانی و استکبار دانست. 

حجت الاسلام واعظی افزود: نداشتن درک صحیح از اسلام و و ضعیت مسلمانان در جهان معاصر، نداشتن زمان شناسی و نداشتن شناخت عمیق نسبت به مناسبات جهانی در ایجاد وهابیت و فرقه های انحرافی نقش بسزایی داشته است. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین عصبیت ها، خودبینی ها و خود محوری ها را مولود فرقه گرایی های مذهبی عنوان و اظهار کرد: استکبار جهانی و دشمنان اسلام از ابتدای پیدایش گروه های تکفیری بیشترین سود را از این جریانات برده اند. 

واعظی گفت: گرفتاری و مصیبت امروز جهان اسلام سردادن نداهای ضد قرآنی و اسلامی از حلقوم ها، قلم ها و مراکز ضد وحدت اسلامی است و مصیبت بالاتر جهان اسلام نیز لبیک گفتن به این نداهای تفرقه افکن و بر طبل اختلاف و وحدت شکنی، کوبیدن است.

نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تا اول بهمن ماه صبح ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 16 تا 19 در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برای بازدید عموم بر پاست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار