مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: عرضه دستمال کاغذی فله‌ای به دلیل به مخاطره انداختن سلامت مردم و مصرف‌کنندگان در استان اردبیل ممنوع است.
کد خبر: ۱۶۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ 17 January 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، هاشم علایی صبح امروز در جلسه کمیته فنی استاندارد در اردبیل اظهار داشت: محصولات بهداشتی، سلولزی باید از استاندارد برخوردار باشند و بر این اساس عرضه دستمال کاغذی فله‌ای در استان اردبیل ممنوع است.

وی گفت: با توجه به اینکه محصولات بهداشتی، سلولزی مانند دستمال کاغذی، پوشک بچه،کاغذ توالت و نوار بهداشتی جزو فرآورده‌های بهداشتی و مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد است برخی از مراکز فروش، اقدام به عرضه این محصولات به صورت فله یا بدون بسته‌بندی می‌کنند که این امر سلامتی و بهداشت عموم مردم و حقوق مصرف کنندگان را دچار مخاطره می‌کند.

علایی بیان کرد: عرضه و فروش محصولات مشمول استاندارد اجباری بهداشتی به صورت فله و بدون بسته‌بندی و نشانه گذاری،کیلویی و بدون نشان استاندارد برخلاف قوانین و مقررات بوده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف از مراجع ذی صلاح قابل پیگیری است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل تصریح کرد: محصولات عرضه شده به صورت فله‌ای یا کیلویی، در بسیاری از موارد دارای آلودگی‌های میکروبی است که آسیب‌ها و ضررهای جبران ناپذیری را برای مصرف کننده به دنبال خواهد داشت.

وی از عموم همشهریان خواست در راستای حفظ سلامتی و ایمنی مصرف‌کنندگان از خرید این گونه فرآورده‌ها خودداری کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را به اداره کل استاندارد با شماره تلفن گویای 1517 اعلام کنند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل افزود: مردم می‌توانند با ارسال کد ده رقمی ذیل علامت استاندارد به شماره 10001517 از استاندارد بودن کالای مصرفی خود اطمینان حاصل کرده و از این محصولات استفاده کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار