مستندساز و کارگردان کرمانشاهی از پيشرفت ۸۰ درصدی توليد مستند «چهارمین شهید محراب» در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۶۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 16 January 2016
مستندساز و کارگردان کرمانشاهی از پيشرفت ۸۰ درصدی توليد مستند «چهارمین شهید محراب» در کرمانشاه خبر داد.

حجت اسلام یزدان پرونده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت آشنایی نسل جوان با شخصیت های بزرگ علمی و فرهنگی کشور، اظهار داشت: شخصیت هایی مجاهد و عالم که در طول تاریخ نقش موثری در اشاعه فرهنگ و هنر دینی و اسلامی دارند باید در قالب های هنری و مستند سازی به مردم جامعه و نسل آینده ساز کشور به عنوان الگو معرفی شوند.

مستندساز و کارشناس فرهنگی کرمانشاهی با اشاره به اینکه ضبط سکانس های مستند زندگی شهید آیت الله اشرفی اصفهانی از یک ماه گذشته کلید خورده است، افزود: ابعاد زندگی این شهید محراب طی مراحل پژوهشی در استان های تهران، کرمانشاه و اصفهان مورد تحقیق و فیلم برداری قرار گرفته است.

پرونده با بیان اینکه پس از گذشت سالها مردم همچنان در مراسم سالگرد شهادت این شخصیت دینی با شعف و اشتیاق خاصی حضور پیدا می کنند، ابراز داشت: در این مستند سعی شده ابعاد گوناگون شخصیت این روحانی که در زمان دفاع مقدس نیز نقش موثری در روحیه دادن به رزمندگان داشت و طی اقدامی تروریستی به دست منافقین در مسجد جامع شهر به شهادت رسید به تصویر کشیده شود.

مستندساز و کارشناس فرهنگی کرمانشاهی ادامه داد: مستند «محرمان محراب» شامل ۴ قسمت پیرامونی زندگی شهدای محراب است که بنده در حال حاضر کارگردانی قسمت ساخت مستند زندگی شهید آیت الله اشرفی اصفهانی را به عهده دارم که پس از تهیه و تکمیل در شبکه افق و شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

حجت السلام پرونده ادامه داد: امیر مهتران به عنوان مدیر تولید، سرمد شیری و عرفان شاهرخی به عنوانن صدابردار و سید مصطفی سیادت به عنوان تهیه کننده در ساخت این مستند مشارکت و همکاری دارند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر این مستند با پیشرفت ۸۰ درصدی تولید و با همکاری کامران رضایی رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه در مرحله تدوین بوده و نیز مرحله صداگذاری آن در حال انجام است.

مستندساز و کارشناس فرهنگی کرمانشاهی با اشاره به اینکه کار فیلمبرداری مستند طی ۱۰ روز در استان  انجام شده است، گفت: هم اکنون پلان هوایی این مستند به همراه تصویربرداری از منزل شهید آیت الله اشرفی اصفهانی در حال انجام است.

پرونده یادآور شد: تا به امروز به صورتی جامع به ابعاد زندگی شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی پرداخته نشده بود تا حق این مجتهد دینی به جا آورده شود و این مستند حداقل کاری است که می توان انجام داد تا این عالم دینی بیشتر به جامعه معرفی شود.

مستندساز و کارشناس فرهنگی کرمانشاهی اظهار داشت: این مستند فاخر به مدت ۴۲ دقیقه است که در آن آثار فرهنگی استان کرمانشاه و مکانهای تاریخی و مهم شهر کرمانشاه به تصویر کشیده شده و در ابعاد کاملتر به قسمت های گوناگون زندگی آیت الله اشرفی اصفهانی با جنبه های علمی، سیاسی و شخصیتی فرهنگی و اثر گذار در انقلاب اسلامی پرداخته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار