مسئول تغذیه مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در راستای بهبود بهداشت تغذیه در استان یزد گفت: نظم و تعادل در تغذیه، مهمترین اولویت‌های بخش تغذیه مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد است.
کد خبر: ۱۶۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 13 January 2016

به گزارش تابناک یزد،یوسف نقیایی مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان یزد در نشست در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: در هفته بسیج اطلاع رسانی و تغذیه ما برنامه های مختلفی داریم که بحث تحول بهداشت از جمله این برنامه ها است.

 

وی افزود: در طرح بهداشت ما نیروهای خوبی را جذب کردیم و کارشناسان تغذیه را در مراکز بهداشت روانی اختصاص دادیم و در سال قبل تمام کارشناسان تغذیه به تعداد انگشتان دست بود اما امروز اتفاق مثبتی افتاده است و نزدیک به 50 نفر به آنها افزوده شده است.

 

مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان یزد خاطرنشان کرد: مشکلات موجود امروز در جامعه بر هم خوردن نظم و تعادل بین تغذیه است  که برخی از غذاهای مضر در روزمره جایگرین غذاهای سالم شده است.

 

نقیایی تصریح کرد: ما پنج گروه غذایی داریم که نان و غلات، میوه و سبزی، گوشت و حبوبات، سبزیها، چربی و قندها هستند که کمترین میزان را استفاده از قند و چربی است.

 

وی ادامه داد: نان و غلات در استان بیشتر از استاندارد استفاده می شود؛ اما میوه و سبزیجات و شیر و لبنیات کمتر از استاندارد استفاده می شود و در این راستا نیز متاسفانه قند و چربی بیشتر از میزان استاندارد است.

 

مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان یزد گفت: متاسفانه برخی از جاها برخی تبلیغات نامناسب و مغایر با اهداف است؛ زیرا بحث تغذیه امری مهم در جامعه است و در صورت اطلاع رسانی درست انتخاب های درست نیز انجام می شود و در غیر اینصورت مردم دچار دوگانگی می شوند.

 

نقیایی بیان کرد: ما باید فرایند جامعی را برای تغذیه در استان طراحی کنیم تا بتوانیم در جامعه اثرگذار باشیم.

دانشجو

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار