اولین نامزد،جمهوری خواه از آب درامد؛
این سناتور جمهوری خواه در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، خطاب به طرفداران حزب جمهوری خواه گفت: امیدوارم که در رقابت‌های انتخاباتی از حمایت شما برخوردار شوم. روزنامه هوستون کرونیکل نیز در شماره روز یکشنبه خود نوشت تد کروز در مراسمی که در دانشگاه لیبرتی آمریکا اعلام کرد.
کد خبر: ۱۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ 24 March 2015
به گزارش تابناک گیلان به نقل از صفحه توئیتر تد کروز، این سناتور جمهوری خواه آمریکا به عرصه رقابت در انتخابات ریاست جمهوری کشورش وارد شد. 

تد کروز که از چهره‌های شاخص جنبش محافظه کار افراطی تی پارتی محسوب می‌شود، روز یکشنبه نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا که سال دو هزار و شانزده برگزار خواهد شد، رسمی کرد. 

این سناتور جمهوری خواه در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، خطاب به طرفداران حزب جمهوری خواه گفت: امیدوارم که در رقابت‌های انتخاباتی از حمایت شما برخوردار شوم. 
روزنامه هوستون کرونیکل نیز در شماره روز یکشنبه خود نوشت تد کروز در مراسمی که در دانشگاه لیبرتی ویرجینیا در شرق آمریکا برگزار شد، تصمیم خود را برای نامزدشدن در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا اعلام کرد. دانشگاه لیبرتی ویرجینیا از موسسات آموزش عالی محافظه کار افراطی آمریکا محسوب می‌شود. 

این روزنامه در تائید خبر خود به اظهارات چند تن از مشاوران تد کروز اشاره کرده بود. 

تد کروز چهل و چهار ساله که در کالگری کانادا متولد شده است، اولین مسئول حزب جمهوری خواه آمریکا است که به عرصه رقابت انتخابات داخلی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا وارد شده است. پیش از این رسانه‌های آمریکا از تصمیم جب بوش برای نامزد شدن در انتخابات آتی آمریکا خبر داده بودند اما هنوز نامزدی این سناتور جمهوری خواه رسمی نشده است. گفته می‌شود چند مسئول دیگر جناح راست آمریکا نیز تمایل خود را برای نامزد شدن در این انتخابات اعلام کرده‌اند. 

مشاوران تد کروز به روزنامه هوستون کرونیکل اعلام کردند این سناتور جمهوری خواه تلاش می‌کند بین چهل تا پنجاه میلیون دلار برای تامین هزینه تبلیغات انتخاباتی خود جمع آوری کند. تد کروز که یک سخنران برجسته و یک وکیل معروف است از آرمانهای محافظه کاران آمریکایی دفاع می‌کند. به نوشته هوستون کرونیکل انتظار می‌رود تد کروز مسایل مد نظر جنبش تی پارتی رامحور مبارزات انتخاباتی خود قرار دهد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تد کروز ماه گذشته اعلام کرد از آنجا که تعداد نامزدهای بالقوه جناح راست آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری آتی زیاد است، رقابت در انتخابات درونی حزب جمهوری خواه فشرده خواهد بود. 

علاوه بر جب بوش که فرماندار ایالت فلوریدا است، راند پل و مارکو روبیو و یا حتی کریس کریستی نیز برای نامزد شدن در انتخابات آتی ابراز تمایل کرده‌اند. 

آمادگی اولین نامزد ریاست جمهوری 2016 امریکا+عکس

تد کروز از جمله سناتورهای جمهوری خواه است که به صراحت از سیاست‌های اوباما و حزب دموکرات انتقاد می‌کنند. وی از همین حالا انتقادات خود را از نامزدهای احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا آغاز کرده است. وی به تازگی تاکید کرد هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا نماد فساد در دولت آمریکا است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار