رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت : 282 هزار دانش آموز در قالب همیاران پلیس با مجموعه پلیس راهور این استان همکاری دارند.
کد خبر: ۱۶۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 12 January 2016

همیار پلیس به دانش آموزی اطلاق می گردد كه پس از كسب آموزش های لازم وظیفه دارند، تخلفات حادثه ساز رانندگان وسیله نقلیه را با رعایت احترام و لحنی مؤدبانه یادآوری و در صورت لزوم گزارش دهند، محدوده فعالیت همیاران پلیس در داخل وسایل نقلیه شخصی در سفرهای درون و برون شهری داخل كشور تعیین می شود .

به گزارش تابناک همدان ؛ سرهنگ حسین طلایی افزود : همیاران پلیس به عنوان پلیس اخطاری حرکت والدین در حین رانندگی را رصد کرده و در صورت ارتکاب تخلف به آنها هشدار می دهند.

وی تصریح کرد: والدین به علت ارتباط صمیمی با فرزندان خود همواره به اخطارها و تذکرات آنان توجه کرده و تخلف خود را به علت بدآموزی توجیه نمی کنند واین موضوع درصد کاهش سوانح تاثیر داشته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان ادامه داد: طرح آشنا کردن دانش آموزان با 9 تخلف حادثه ساز شامل نبستن کمربند ایمنی، صحبت کردن و خوردن و آشامیدن در حین رانندگی، بی توجهی به تابلوهای هشدار دهنده ، رعایت نکردن سرعت مجاز، سبقت غیر مجاز، حرکات مارپیچ، صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی و رانندگی در حالت خواب آلودگی در حال اجراست.

سرهنگ طلایی در خصوص میزان تأثیر همیاران پلیس در کاهش سوانح رانندگی عنوان کرد: در جلوگیری از حوادث عوامل زیادی از جمله نیروی انسانی، نوع وسیله نقلیه ، کیفیت راه و جاده و حتی ارگان ها نقش ویژه ای دارند و همیاران پلیس نیز در این زمینه از نقش بسیار مهم و قابل توجهی برخوردار هستند.

وی هدف از اجراي طرح هميار پليس را فرهنگ ‌سازي هنجارهاي اجتماعي جامعه از جمله رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي و حفظ آرامش و امنيت جان انسان ها درجاده ها برشمرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار