رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از جنگل‌کاری 20 هکتار دیگر از "سراب قنبر" کرمانشاه تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۶۱۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲ 11 January 2016
رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از جنگل‌کاری 20 هکتار دیگر از "سراب قنبر" کرمانشاه تا پایان امسال خبر داد.

سیروس کومه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای جنگل‌کاری سراب قنبر کرمانشاه، اظهار کرد: سال گذشته 15 هکتار از اراضی این منطقه را که عمدتا در حاشیه جاده بود، جنگل‌کاری کردیم.

وی با اشاره به اینکه برای امسال هم 20 هکتار دیگر هدف‌گذاری شده، تاکید کرد: کار حفر چاله انجام شده و در فصل مناسب درختان را خواهیم کاشت.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه گفته می‌شود باید 200 تا 250 هکتار از محدوده سراب قنبر جنگل‌کاری شود، یادآوری کرد: نباید رقمی را بیان کنیم که بعدا نتوانیم از عهده نگهداری و توسعه آن برآییم و مجبور باشیم درختان کاشته شده را به امان خدا رها کنیم.

کومه در ادامه مهمترین مشکل این منطقه را کم‌آبی دانست و خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل به سمت سیستم‌های آبیاری قطره‌ای می‌رویم.

به گفته این مسئول، درختانی که سال گذشته در سراب قنبر کاشته شده، اکنون به صورت سیار و توسط تانکر آبرسانی می‌شود.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم از گونه‌های مقاوم به کم‌آبی و بومی کرمانشاه در حاشیه سراب قنبر  مانند زبان گنجشک، اقاقیا، بلوط، بنه، بادام تلخ و ... استفاده کنیم .

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه بیان کرد: سال گذشته هم گونه‌های سوزنی برگ از جمله کاج را در منطقه سراب قنبر کاشتیم.

کومه در خصوص مشکل معارض زمین‌های منطقه نیز یادآوری کرد: آنچه از اراضی که سال گذشته و امسال برای درختکاری در نظر گرفته شده مشکل معارض ندارد، اما برای سایر نقاط عده‌ای از اهالی ادعای مالکیت دارند که پیگیر موضوع هستیم.

وی هدف از جنگل‌کاری سراب قنبر کرمانشاه را ایجاد یک پارک جنگلی و فضای سبز مناسب برای مردم جنوب شهر کرمانشاه دانست تا مجبور نباشند برای تفریح به شمال شهر و تاقبستان بروند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار