معاون اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم استان همدان با بیان اینکه طلاق بزرگترین آسیب خانواده در کشور است،گفت: آموزش های جدی در زمینه مهارت های زندگی جوانان صورت نمی گیرد.
کد خبر: ۱۶۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 11 January 2016

معاون اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم استان همدان با بیان اینکه طلاق بزرگترین آسیب خانواده در کشور است، گفت:آموزش های جدی در زمینه مهارت های زندگی جوانان صورت نمی گیرد.

به گزارش تابناک همدان؛ سعید گلستانی در شواری فرهنگ عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه آموزش های جدی در بحث در زمینه مهارت های زندگی برای جوانان صورت نمی گیرد، گفت: اگر اموزش های لازم در زمینه مهارت های زندگی برای جوانان عملیاتی شود آمار طلاق کاهش خواهد یافت.

وی عنوان کرد کرد: کلاس های آموزشی برای انسجام خانواده ها برگزار شده است که خوشبختانه نقش خوبی را در کاهش آمار طلاق داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم استان همدان گفت: 110 مورد طلاق در سال 89 اتفاق افتاده و 55 نفر در سال 90،314 مورد در سال 93 و 73 مورد در سال 94 به این آمار اضافه شده است.

گلستانی با بیان اینکه 787 مورد سازش در بین زوجین صورت گرفته است گفت: برگزاری کلاس های آموزشی کاهش طلاق را به دنبال داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: از 300 پرونده طلاق 100 مورد به سازش رسیده و از طلاق منصرف شده اند که این از تلاش هتی بنیاد صیانت از خانواده است.

معاون اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم استان همدان بیان داشت:نهاد صیانت از خانواده می تواند درسایر شهرستان ها نیز ایجاد شود چراکه یجاد این بنیاد در شهرستان ها نیز تاثیر زیادی در کاهش طلاق خواهد داشت.

گلستانی بابیان اینکه خانواده ها و تفکرات جوانان با خانواده ها و تفکرات قدیم تفاوت دارد،عنوان کرد: مفاهیم ها نیز باید متناسب با شیوه های جدید به جوانان آموزش داده شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش های لازم در زمینه مهارت های زندگی به جوانان آموزش داده نمی شود،افزود: اگر آموزش ها و مهارت های زندگی به جوانان اموزش داده شود امار طلاق نیز کاهش خواهد یافت.

گلستانی بابیان اینکه طلاق یکی بزرگترین و اساسی ترین آسیب های خانواده در کشور است، کاهش این معظل نیازمند برنامه ریزی و تلاش همگانی است .


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار