مدیرکل میراث فرهنگی استان عنوان کرد؛
قادر تقی زاده با اشاره به حضور 285 شرکت داخلی و23 شرکت از 12 کشور مالزی، ترکیه، تایلند، کره جنوبی، ونزوئلا، آلمان، فرانسه، چین، تونس، قبرس، ارمنستان، ایتالیا در سال گذشته، یادآور شد: مسئولان برگزاری این نمایشگاه اظهار امیدواری کرده اند که شرکت کنندگان داخلی و خارجی در سال جاری بیش از سال گذشته باشد.
کد خبر: ۱۶۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۸ 11 January 2016

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، شرکت در نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته به تهران را فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان عنوان کرد.

شرکت در نمایشگاه بین المللی گردشگری، فرصتی برای معرفی ظرفیت های اردبیل

به گزارش تابناک اردبیل، جلسه ای به منظور هماهنگی برای شرکت معاونت های ادارات کل و جوامع و انجمن های صنفی تأسیسات گردشگری استان در نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جمعی از معاونان و کارشناسان این اداره کل و جوامع و انجمن های صنفی استان، بیستم دی ماه 94 برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، شرکت در نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران را فرصت تبلیغات و رسانه توصیف کرد و گفت:بهره مندی سرمایه گذاران بخش خصوصی از اقتصاد گردشگری در گرو تبلیغات امکان پذیر است که درحال حاضر با برپایی نمایشگاه مذکور این فرصت برای سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم شده است.

کریم حاجی زاده حمایت و مساعدت این اداره کل را با حداکثر امکانات برای شرکت جوامع و انجمن های صنفی و بخش خصوصی اعلام و تأکید کرد که معاونت های این اداره کل و تشکل های صنفی به صورت جدی در این نمایشگاه به منظور معرفی توانمندی های استان در مقیاس ملی ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های بالای استان در حوزه سه گانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر لزوم سرمایه گذاری در زمینه تبلیغات و معرفی و شناساندن این توانمندی ها به ویژه در زمینه مجتمع های آبدرمانی، مراکز اقامتی و جاذبه های طبیعی وخانه های تاریخی تأکید کرد.

معاون گردشگری استان اردبیل نیز با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از 27 تا 30 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود، اظهار داشت: مشارکت و حضور دستگاه های های مرتبط و بخش خصوصی استان در این نمایشگاه، به تصویب کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان که در شانزدهم آذرماه سال جاری برگزار شده بود،رسیده است.

قادر تقی زاده اضافه کرد: در این کارگروه مقرر شد،دستگاه های مرتبط از جمله شرکت آب منطقه ای، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل امور عشایری، سازمان صنعت و معدن و تجارت، شهرداری ها و بخش خصوصی استان حضور و شرکت داشته باشند.

وی فضای اختصاص یافته برای این نمایشگاه را در حدود 26 هزار متر مربع و اختصاص سالنی به مساحت 3 هزار متر مربع برای معرفی خانه های تاریخی ایرانی به منظور احیاء و بهره برداری خانه های تاریخی عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه بین المللی با مجوز از سازمان توسعه و تجارت و با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با شعار "میهمان ما باشید با موضوع خانه ایرانی" برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول از ثبت این نمایشگاه در رویدادهای سازمان جهانی جهانگردی و حضور مسئولان سازمان جهانی جهانگردی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در کنار این نمایشگاه، سه همایش با عنوان همایش فرهنگ و غذا و جایگاه آن در جذب گردشگر (گردشگری سلامت)، همایش گردشگری حلال و همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری برای ارتقاء فعالیت ها و ارتباط با سایر کشورها به ترتیب در روزهای 28، 29 و 30 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور 285 شرکت داخلی و23 شرکت از 12 کشور مالزی، ترکیه، تایلند، کره جنوبی، ونزوئلا، آلمان، فرانسه، چین، تونس، قبرس، ارمنستان، ایتالیا در سال گذشته، یادآور شد: مسئولان برگزاری این نمایشگاه اظهار امیدواری کرده اند که شرکت کنندگان داخلی و خارجی در سال جاری بیش از سال گذشته باشد.

معاون گردشگری استان از جمله اقدامات انجام یافته به منظور اطلاع رسانی و شرکت دستگاه های مرتبط در نمایشگاه مذکور، به ارسال پوستر فراخوان و شرایط شرکت در نمایشگاه و صورت جلسه کارگروه به تمامی دستگاه های مرتبط و جوامع و انجمن های صنفی استان، فرمانداران استان، درخواست اعلام شرایط شرکت دولتی از معاون گردشگری سازمان مرکزی و درخواست اعلام نحوه شرکت دستگاه ها در نمایشگاه از اداره کل بازاریابی و تبلیغات سازمان اشاره کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار