کد خبر: ۱۶۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 10 January 2016


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ترویج آموزش اصلاح الگوی صحیح تغذیه و ارتقای بهداشت مواد غذایی امری ضروری است.

داود مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، مشکلات عمده تغذیه‌ای در بین مردم را به چهار گروه عمده تقسیم کرد و افزود: افزایش سرانه مصرف نمک، کمبود مواد ریز مغزی همچون کلسیم، مصرف روغن‌های جامد و افزایش مصرف شکر در وعده‌های غذایی طی روز از الگوهای غلط در برنامه‌های تغذیه شهروندان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: کودکان و فرزندان نیز در معرض این الگوی غلط قرار داشته و این الگوی تغذیه‌ای به سلامتی و رشد آنان آسیب می‌زند.

وی به شهروندان توصیه کرد: مصرف ویتامین‌ها و میوه را در الگوی مصرف تغذیه خود جای داده و از مواد لبنیاتی بیشتر در وعده‌های غذایی خود استفاده کنند.

مقیمی ضمن ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده در سطح مدارس البرز برای بهبود و ارتقای تغذیه دانش‌آموزان این استان گفت: از ابتدای سال جاری به همراه توزیع و پخش قطره‌ها و قرص‌های آهن، قرص‌های ویتامین D نیز در مدارس از سوی همکاران بخش تغذیه و واحد خانواده دانشگاه علوم پزشکی استان در حال توزیع و پخش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز اضافه کرد: در نواحی روستایی و محروم با پخش و توزیع قرص‌های آهن و ویتامین D بین کودکان و مردم و میانسالان موفق بوده‌ایم که امیدواریم تا در سال 95 به تمام نواحی استان البرز در ارائه این خدمات‌دهی پیشرفت چشم‌گیری داشته باشیم.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه اراضی استان از لحاظ منابع مغزی دارای عنصر و فلز روی کافی نبوده و در محصولات نیز تاثیرگذار است شهروندان با مراجعه به پزشک در صورت نیاز و تشخیص پزشک می‌توانند قرص‌های روی مصرف کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار