مدیرکل راه و شهرسازی ایلام، گفت:
۹۰ هزار نفر معادل ۵۰ درصد جمعیت مرکز استان ایلام هم اکنون در سکونت گاه های غیر رسمی زندگی می کنند.
کد خبر: ۱۶۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 10 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل راه و شهرسازی ایلام، گفت: ۹۰ هزار نفر معادل ۵۰ درصد جمعیت مرکز استان ایلام هم اکنون در سکونت گاه های غیر رسمی زندگی می کنند.

سید کمال الدین میرجعفریان، ظهر دیروز (۱۹ دی) در اولین همایش بازآفرینی شهری، اظهار کرد: یک هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده محدوده شهری در شهر ایلام وجود دارد که از این میزان ۵۵۰ هکتار را بافت فرسوده و ۲۳۰ هکتار را نیز سکونت گاه های غیر رسمی تشکیل می دهد.

وی، افزود: امسال دولت تدبیر و امید برای احیای بافت های فرسوده تصمیمات مناسبی و مطلوبی اتخاذ کرده و یکی از هدف گذاری های وزیر راه و شهرسازی در جهت عدم توسعه نامتوازن شهرها، پتانسیل ها را به بالفعل تبدیل کردن و احیای بافت های فرسوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، یادآور شد: بر اساس برنامه زمان بندی حدود ۵۳ هزار واحد مسکونی این استان در بافت های فرسوده در مدت شش سال باید تخریب و نوسازی شود که از این میزان حدود هشت هزار واحد در سال جاری ابلاغ شده که تاکنون تنها یک هزار واحد به مرحله قرارداد رسیده است. 

میرجعفریان، تاکید کرد: احیای بافت های فرسوده در ایلام از سال ۸۷ آغاز شده و تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد نوسازی و به بهره برداری رسیده است.

وی، اطلاع رسانی به مردم و تهیه بسته اقتصادی مناسب برای بافت های فرسوده را ضروری دانست و گفت: نوسازی بافت فرسوده باید یک امتیاز محسوب شود تا مردم احساس نکنند که به این واسطه محدودیتی بر آنها تحمیل می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، ابراز کرد: بدون شک مشارکت مردم سرعت احیای بافت فرسوده را افزایش می دهد، لذا از شهروندان انتظار می رود از سهمیه اخذ شده امسال و ظرفیت های خالی (هفت هزار واحد) تا پایان سال جاری استفاده کنند و به کارگزینی و مرکز عمران بهسازی راه و شهرسازی مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام و از تسهیلات بانکی و تخفیف استفاده کنند.

گفتنی است، شهر ایلام حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد./پ

منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار