مدیر صنایع تبدیلی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 50 واحد صنایع تبدیلی در همدان تعطیل شده است.
کد خبر: ۱۶۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 10 January 2016

مدیر صنایع تبدیلی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:50 واحد صنایع تبدیلی در همدان تعطیل شده است.

محمدرضا شهسواری با اشاره به اینکه در استان همدان به 379 واحد صنایع تبدیلی پروانه بهره برداری اعطا شده است گفت: از این تعداد 50 واحد تعطیل هستند.

به گزارش تابناک همدان ؛ وی علت تعطیلی این واحد ها را کمبود سرمایه در گردش، رکود بازار، نبود صادرات و کاهش سرمایه گزاری در این بخش عنوان کرد.

شهسواری با اشاره به ضرورت وجودصنایع تبدیلی در کشاورزی تصریح کرد: اگر فعالیت‌های کشاورزی را بدون صنایع تبدیلی در نظر بگیریم ابتر است، چراکه این صنایع می‌توانند به عنوان پشتیبان محکمی برای کشاورزی در نظر گرفته شوند.

مدیر صنایع تبدیلی کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه اگر صرفاً موضوع تازه‌ خوری را در نظر بگیریم، بسیاری از محصولات در دست کشاورز می‌ ماند، افزود: واحدهای صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی را به صورت انبوه خریداری کرده و آنها را به محصولات دیگر تبدیل می‌کنند، امنیت بازار محصولات کشاورزی مرهون وجود صنایع تبدیلی در هر منطقه است.

وی با اشاره به فعالیت واحد های صنایع تبدیلی در استان همدان افزود: عمده‌ترین واحد‌های صنایع تبدیلی در استان همدان شامل 51 واحد لبنی، 60 واحد فرآوری کشمش،80واحد تبدیلی ترشی و شوری، 14 واحد تولید خوراک دام و طیور گوشتی (سوسیس و کالباس) است.

مدیر صنایع تبدیلی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در تعریف صنایع تبدیلی در کشاورزی بیان داشت: صنایع تبدیلی به صنایعی گفته می‌شود که با ایجاد تغییرات فیزیکی و شیمیایی در محصولات کشاورزی، محصولی جدیدی تولید شود که کاربری متفاوت دارد یا باعث افزایش عمر و ماندگاری محصول می‌شود.

شهسواری‌ هدف اصلی در صنایع تبدیلی را افزایش عمر ماندگاری محصول عنوان کرد و بیان داشت: ایجاد اشتغال، ارزش افزوده، افزایش دانش عمومی و افزایش کنترل ضایعات از دیگر مزایای صنایع تبدیلی به شمار می‌ رود.

وی با اشاره به نقش مهم صنایع در ایجاد اشتغال خاطرنشان کرد: به طور متوسط با احداث هر واحد صنایع تبدیلی حداقل 15 الی 500 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

صنایع تبدیلی در برنامه‌های کلان استان به عنوان اولویت سرمایه‌‌گذاری در بخش صنعت قرار گرفته و در بخشی از صنایع مانند فرآورده‌های لبنی و ترشی خوب کار شده و ظرفیت بالایی ایجاد شده است، توجه به این بخش ها علاوه بر اشتغال زایی بالا میتواند برای استان در امر صادرات به استان های دیگر نیز راهگشا باشد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار