در حاشیه‌ی امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه ایلام و شرکت برق؛
معاون منابع انساني و تحقيقات شركت توانير گفت: صنعت برق کشور استراتژی خود را حمایت از پژوهش و انجام طرح‌های تحقیقاتی قرار داده است.
کد خبر: ۱۶۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸ 08 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، معاون منابع انساني و تحقيقات شركت توانير گفت: صنعت برق کشور استراتژی خود را حمایت از پژوهش و انجام طرح‌های تحقیقاتی قرار داده است.

خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، گزارش داد: مهندس «كرم رضايي» در مراسم افتتاحیه دستگاه شبیه‌ساز سیستم‌های قدرت (سیمولاتور) و آزمایشگاه شبکه‌های هوشمند در دانشگاه ایلام اظهار کرد: ما در این مسیر تلاش داریم که پژوهشگران برای رفع مشکلات صنعت برق قدم بردارند.

وی افزود: علم و دانش به همراه تجربه و تخصص 2 بال حرکت در کشور هستند که متاسفانه از هم فاصله دارند و باید تلاش کنیم که این ارتباط بیشتر شود.

معاون منابع انساني و تحقيقات شركت توانير به برگزاری همایش صنعت و دانشگاه در حوزه برق اشاره و اضافه کرد: صنعت برق این برنامه را در دستور کار خود قرار داده که برنامه بعدی ما در سال آینده برگزار خواهد شد و ما شرایط خاصی برای صنعت برق و دانشگاه قرار داده‌ایم و بنای ما بر این است که مواردی می‌توانند ارائه شوند که بعد تحقیقاتی داشته و منتج به تولید یک محصول تحقیقاتی شده باشد.

رضایی با اشاره به اینکه طرح‌هایی در همایش صنعت برق سال آینده پذیرفته می‌شوند که کار مشترک صنعت و دانشگاه باشند عنوان کرد: یکی از مشکلات برق کشور به دانشگاه ارائه شده که امیدواریم با اجرای کارهای تحقیقاتی حل شود که در کنار این همایش نمایشگاه صنعت برق نیز برگزار خواهیم کرد و در این نمایشگاه افتخارات صنعت و دانشگاه را ارائه خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ما از کلیه دانشگاه‌ها خواسته‌ایم که نقطه نظرات خود را ارائه کنند و شرکت توانیر در راستای این استراتژی، حمایت‌های لازم را از بخش پژوهشی دانشگاه‌ها خواهد داشت و یکی از مواردی که داشتیم شبیه‌سازی سیستم‌های قدرت بود که از 4 سال پیش در دستور کار قرار گرفت و هدف این بود که این امکانات فقط در مرکز کشور نباشد و سایر استان‌ها نیز بهره‌مند شوند.

معاون منابع انساني و تحقيقات شركت توانير با بیان اینکه تاکید شده که مدیران عامل شرکت‌های زیر مجموعه کشور تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه داشته باشند و به جد پیگیری کنند اظهار کرد: تا اگر دانشجویانی پایان‌نامه داشته باشند با هماهنگی شرکت توزیع نیروی برق حرکت کنند.

رضایی ادامه داد: بعد از حقوق کارکنان در این حوزه مهم‌ترین بخش کاری ما تحقیقات و کارهای پژوهشی است.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه ایلام و شرکت توزیع نیروی برق ایلام منعقد و امضاء شده و آزمایشگاه‌های تخصصی این بخش افتتاح شدند./پ
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار