شب گذشته ویژه برنامه «شب‌گردی» با حضور مدیران شهرداری و شهردار منطقه ۸ در سطح این منطقه برگزار و از ۸ نقطه منطقه ۸ بازدید شد.
کد خبر: ۱۵۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 06 January 2016
یادمان ۸ شهید در بوستان فدک، اولین محور بازدید مسئولان شهرداری و خبرنگاران در برنامه «شب‌گردی» بود.

بهمن نوری شهردار منطقه ۸ با اشاره به این یادمان گفت: این ۸ شهید گمنام با حضور بسیار چشمگیر مردم منطقه، تشییع و در بوستان فدک به خاک سپرده شدند.

وی با اشاره به این یادمان گفت: در ساختمان این یادمان از پنج اِلمان معماری ایرانی - اسلامی یعنی نور، شیشه، آب، آینه و شمسه استفاده کردیم.

شهردار منطقه ۸ اضافه کرد: ما این فضا را به عنوان نماد ماندگار ۸ شهید بالا مقام دفاع مقدس ظرف دو ماه کار شبانه‌روزی بنا کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این یادمان شهدای گمنام ۱۶ ساله، ۱۸ ساله و یکی از شهدای غواص عملیات کربلای ۴ به خاک سپرده شدند.

تبدیل مرکز جمع‌آوری پسماند به مجموعه فرهنگی - ورزشی

مسیر بعدی برنامه «شب‌گردی» مجموعه فرهنگی - ورزشی شهدای نارمک بود.

شهردار منطقه ۸ گفت: اعتبار مصوب این ورزشگاه ۱۵ میلیارد تومان است.

وی افزود: ما باید خودمان به سرانه فرهنگی - ورزشی تهران برسانیم؛ به خاطر همین یکی از تاکیدات ما، تمرکز بر ساخت ورزشگاه و مجموعه‌های فرهنگی در سطح منطقه است.

نوری تصریح کرد: ما مرکز جمع‌آوری پسماند را در خیابان شهید مدنی که هم آلاینده بود و هم موجب گله‌مندی شهروندان، به شرقی‌ترین نقطه منطقه منتقل کردیم و جای آن، این مجموعه فرهنگی – ورزشی در حال شکل‌گیری است.

مجموعه شهدای نارمک شهریور ۹۵ افتتاح می‌شود

شهردار منطقه ۸ ادامه داد: این مجموعه بزرگ، شهریور سال آینده به اتمام می‌رسد و افتتاح می‌شود.

گروه شب‌گردی شهرداری منطقه ۸ در سومین مسیر به مرکز مهارت‌آموزی کوثر رسیدند.

نوری با اشاره به تاکیدات شهردار تهران مبنی بر اینکه همه مناطق باید نسبت به قشر آسیب‌پذیر و خانواده‌هایی که در معرض آسیب هستند، حساس باشند، گفت: با توجه به همین وظیفه و تاکید، ما مرکز مهارت‌آموزی کوثر را افتتاح کردیم.

وی با اشاره به این مرکز گفت: مرکز کوثر یک ماه و نیم است که راه‌اندازی شده و ۲۵ زن سرپرست خانوار در اینجا آموزش دیدند و کار تولید کیف و کفش را آغاز کردند.

سه مرکز مهارت‌آموزی برای زنان سرپرست خانوار

شهردار منطقه ۸ افزود: ما در سطح منطقه، سه مرکز مهارت‌آموزی با تمرکز بر تولید کفش و لباس داریم.

۹۰۰ میلیون تومان هزینه باز کردن یکی از گره‌های ترافیکی

وی گفت: به این دلیل که منطقه ۸ از مناطقی است که جمعیت بالای شهروندان را در خود جای داده و به اصطلاح از مناطق پرتراکم است، یکی از موضوعاتی که شهروندان منطقه را آزار می‌دهد ترافیک سنگین در چند نقطه است.

نوری با اشاره به اینکه یکی از اقدامات شهرداری در منطقه ۸، رفع مشکلات ترافیکی است، در ادامه مسیر به میدان امام رضا(ع) و گره کور این محدوده اشاره کرد و گفت: ما در این میدان اصلاح هندسی انجام دادیم که ۹۰۰ میلیون تومان هزینه آن شد.

وی افزود: با این اقدامات، ۴۷ درصد از مشکلات ترافیکی منطقه کاسته شده است.

اصلاح هندسی ۱۰۰ نقطه

شهردار منطقه ۸ در ادامه با بیان این مطلب که منطقه ۸ به لحاظ وسعت نوزدهمین منطقه تهران اما به لحاظ جمعیت هفتمین منطقه تهران است، گفت: ما جزو مناطق پرتراکم هستیم؛ به همین دلیل باید بر روی مسائلی که در حقوق شهروندی، سبک زندگی، مدیریت شهری، رفع استرس و فشار روانی شهروندان در منطقه ۸ موثر است، متمرکز شویم.

وی افزود: ما ۱۸ هزار واحد تجاری و ۹۷ هزار واحد مسکونی داریم؛ پس یکی از اولویت‌های ما تمرکز بر مسائل خانوادگی است.

نوری با اشاره به اینکه ما در هزار نقطه منطقه اصلاح هندسی داشتیم، گفت: در عین حال تلاش کرده‌ایم بر روی مسائل آموزشی به ویژه خط سفید متمرکز شویم و در حال حاضر نیز دو پروژه بسیار جدی برای رفع ترافیک داریم.

نورپردازی واحد ۱۱۵ میدان

یکی از انتقاداتی که به محلات شهر تهران می‌شود، کافی نبودن نور از یکسو و نبود امنیت به تبع آن است.

شهردار منطقه ۸ با اشاره به ۱۱۵ میدانی که در این منطقه وجود دارد، گفت: این میدان‌ها جزو هویت فرهنگی منطقه ۸ است و ما سال آینده برنامه نورپردازی واحد این میدان‌ها را داریم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نورپردازی‌ها سنتی است که هم بار مالی دارد و هم از روشنایی مناسبی برخوردار نیست. ما تا شهریور سال آینده با مشارکت سازمان زیباسازی شهرداری تهران از شیوه‌های نوین برای روشنایی و نورپردازی این میدان‌ها استفاده خواهیم کرد.

آموزش فرهنگ تفکیک زباله و ترافیک به دانش‌آموزان

بحث تفکیک زباله یکی از موضوعات مورد تاکید شهرداری تهران است و بر اساس وعده شهرداری، قرار بود تا پایان سال، مناطق به تفکیک ۲۰ درصدی زباله خشک برسند.

نوری با اشاره به آموزش تفکیک زباله به ویژه پسماند خشک و فرهنگ‌سازی در این منطقه گفت: ما در منطقه ۱۷۸ مدرسه و ۴۳ هزار دانش‌آموز داریم که در همه مدارس دوره‌های آموزشی به این منظور برگزار شده است.

شهردار منطقه ۸ تاکید کرد: در حال حاضر ۴۰ مدرسه بحث تفکیک پسماند را به صورت عملیاتی توسط دانش‌آموزان انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از محورهای آموزش ما در مدارس، بحث خط سفید و مسائل ترافیکی است.

بوستانی که کارکرد آموزشی دارد

در ادامه این شب‌گردی، تبریزی مدیر مدرسه فرهنگ ترافیک منطقه ۸ با اشاره به پارک قانون، گفت: در این بوستان ترافیکی، دانش‌آموزان با اسلوب و اصول رفتارهای ترافیکی آشنا می‌شوند.

وی با بیان این مطلب که این پارک روزانه ظرفیت آموزش ۲۴۰ دانش‌آموز را دارد، گفت: در طول سال حدود ۱۲هزار دانش‌آموز از این بوستان بازدید و آموزش لازم را می‌بینند.

مدیر مدرسه فرهنگ ترافیک منطقه ۸ تاکید کرد: استقبال خوبی از سوی مدارس و مهدکودک‌ها صورت گرفته و آموزش با حضور مُرشد و به صورت قصه‌گویی انجام می‌شود.

تملک زمین های شهرداری برای زیرگذر امام علی به جانبازان

نوری در ادامه با اشاره به ترافیک سنگین بزرگراه امام علی شمال به جانبازان گفت: ترافیک در این محدوده به حدی سنگین بود که حتی اصل ساخت بزرگراه را زیر سوال می برد.

وی افزود: ما برای ساخت بزرگراه امام علی حدود هشت هزار خانه را تملک کردیم و شبی دو هزار کمپرسی خاک از آن خارج می کردیم اما راست گرد امام علی به جانبازان اجرایی نشد لذا ما تصمیم گرفتیم برای حذف این نقطه ترافیکی آن را اجرا کنیم.

شهردار منطقه ۸ با بیان اینکه ما چند پیشنهاد برای اجرای آن داشتیم گفت: یکی از راهکارها این بود که با ۹۰ میلیارد اعتبار برخی خانه ها را تملک می کردیم اما راه دیگرمان این بود که از زمین های خود شهرداری عبور کنیم.

وی افزود: وقتی این طرح ها را با قالیباف مطرح کردیم او به گزینه دوم نظر مساعد نشان داد و واحد مهندسی عمران (ماشین آلات) برای این طرح در اختیار ما قرار گرفت.

نوری افزود: اعتبار کل طرح ۲۰ میلیارد است که ۱۰ میلیارد آن امسال تخصیص پیدا کرد. با اجرایی شدن این زیرگذر ما شاهد کاهش تاخیر ۲۶ درصدی زمان خواهیم بود.

شهردار منطقه ۸ تصریح کرد: ضمن اینکه ما اینجا تصادف های منتهی به مرگ را نیز داشتیم که با برخی از اقدامات هندسی و جا به جایی ضمن روان سازی شاهد کاهش ترافیک خواهیم بود.

وی با اشاره به حذف چراغ راهنمایی در ورودی تهران پارس نیز گفت: ورودی شرقی تهران همیشه دارای نوعی آشفتگی است که در واقع در حال حذف برخی از چراغ های راهنمایی و اقدامات هندسی دیگر هستیم.

ایستگاه های اتوبوس با معماری ایرانی اسلامی

شهردار منطقه ۸ با اشاره به پایانه علم و صنعت نیز گفت: در این پایانه دیوارها به شکل سنتی کار شده و نورپردازی شده اند.

نوری تاکید کرد: ما می خواهیم ایستگاه های اتوبوس را به شکل سنتی براساس معماری ایرانی اسلامی و به صورت پایلوت در سطح منطقه انجام دهیم. در این طرح برای ایستگاه ها از آجر سه سانتی و بازی با نور و رنگ استفاده شده که مورد موافقت قرار گرفته و در حال توسعه آن هستیم.

مجموعه آزادگان با ۱۰ هزار متر زیربنا شهریور آینده افتتاح می‌شود

شهردار منطقه ۸ با اشاره به مجموعه فرهنگی – ورزشی آزادگان گفت: این مجموعه بین مناطق ۸، ۴ و ۱۳ مشترک است و ۱۰ هزار متر زیربنا دارد.

نوری ادامه داد: در حال حاضر این مجموعه ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که شهریور سال آینده افتتاح خواهد شد.

۲۰ درصد تفکیک زباله داریم

در ادامه مسیر شب‌گردی در منطقه ۸، تیم شهرداری و خبرنگاران به مرکز تفکیک زباله منطقه با ۲۵۰۰ متر زیربنا رسیدند.

فرخی معاون شهردار منطقه ۸ با اشاره به مرکز تفکیک زباله و پسماند منطقه، گفت: این بنا را که قبلا در خیابان مدنی قرار داشت، به خارج از بافت شهری منتقل کردیم.

وی افزود: در اینجا ۱۲۵۰ متر سوله بازیافت داریم که به صورت مکانیزه ساخته شده است و ۲۷ خودرو با زمانبندی مشخص در سطح محدوده تردد می‌کنند.

معاون شهردار منطقه ۸ با اشاره به آمار زباله‌های منطقه ۸ گفت: ما ۲۵۰ تن روزانه زباله جمع‌آوری می‌کنیم که ۵۰ تن آن تفکیک شده و زباله خشک است.

فرخی تاکید کرد: تولید زباله در منطقه ما به دلیل جمعیت بالای آن، از متوسط مناطق تهران بالاتر است.

شهردار منطقه ۸ نیز گفت: بر اساس هدف‌گذاری دکتر قالیباف، قرار است همه مناطق تا پایان سال به ۲۰ درصد تفکیک زباله برسد. در حال حاضر منطقه ۱۰ در این زمینه رتبه اول را دارد و ما با ۱۹.۳ درصد دوم هستیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار