اولین نشست اصحاب رسانه و مطبوعات در دفتر خانه مطبوعات مشگین شهر برگزار شد . رئیس خانه مطبوعات مشگین شهر از برگزاری دوره روزنامه نگاری با حضور اساتید برجسته در آینده نزدیک خبر داد. در این مراسم قائم مقام و خزانه دار خانه مطبوعات مشگین شهر معارفه شدند.
کد خبر: ۱۵۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 05 January 2016

اولین نشست اصحاب رسانه در محل خانه مطبوعات مشگین شهر برگزار شد.
در این جلسه هادی عسگرزاده با خاطر نشان کردن حمایت های هیات مدیره محترم خانه مطبوعات اردبیل در راه اندازی شعبه خانه مطبوعات درشهرستان مشگین شهر اظهار داشت: توسعه فعالیت خانه مطبوعات نیازمند حمایت مسوولین شهرستان و همدلی و تعامل اعضای خانه ،اصحاب رسانه و خبرنگاران است و انتظار می رود با ارایه راهکار و پیشنهاد در راستای تقویت این مجموعه قدم بردارند .

رئیس خانه مطبوعات مشگین شهر افزود: خانه مطبوعات در نظر دارد در بخش ارتقاء کیفی با برگزاری دوره های روزنامه نگاری ورود کند که در حال فراهم کردن مقدمات لازم برای برگزاری این دوره با حضور اساتید برجسته روزنامه نگاری است .

وی افزود : درشهرستان مشگین شهر به رغم وجود نشریات و سایت های خبری متعدد متاسفانه خلاء کیفی به چشم می خورد و باید اقدامات لازم در این بعد انجام گیرد که این امر نیازمند نگاهی نو به این عرصه و خروج از فضای سنتی است.

عسگرزاده عدم بکارگیری نیروهای جوان و علاقمند در رسانه های شهرستان را از دیگر آسیب های حوزه رسانه عنوان کرد و افزود: عدم حضور فعال اصحاب قلم و نویسندگان در رسانه های شهرستان موجب فترت در این حوزه شده است و به نوعی نشریات پویایی خود را از دست داده اند.

رئیس خانه مطبوعات مشگین شهر مشکل عدم اقبال عمومی مناسب برای خرید نشریات محلی در مشگین شهر را یادآور شد و گفت: یکی از علل این مسئله نگاه انتفاعی محض صاحبان نشریات به امر روزنامه نگاری و پایین بودن کیفیت محتوایی نشریات است که بخشی از این مشکل با نگاه حرفه ای به امر روزنامه نگاری و استفاده از ظرفیت های جوانان مستعدقابل حل است.

عسگرزاده تصریح کرد: خانه مطبوعات مشگین شهر فاقد هرگونه تجهیزات اولیه است و نیازمند حمایت جدی مسوولین شهرستان بویژه شورای شهر و شهرداری و سایر ارگان ها و نهاد ها است.

وی در ادامه افزود : خانه مطبوعات مشگین شهر دکان سیاسی نیست بلکه رویکردصنفی دارد و به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم سیاسی کاری وارد این مجموعه شود . ولی در عین حال آمادگی خانه مطبوعات را برای کمک به هرچه با شکوه تر برگزار شدن انتخابات با بکارگیری ظرفیت های نشریات و سایت های محلی را اعلام می کنیم .

در ادامه این جلسه برخی از اصحاب رسانه از عدم توزیع آگهی دولتی در بین نشریات محلی انتقاد کردند و خواستار پیگیری موضوع شدند .

همچنین برخی از اعضاء حاضر به حفظ اتحاد و همدلی بین اصحاب رسانه در شهرستان مشگین شهر تاکید کردند و خواستار همکاری بیشتر با خانه مطبوعات شدند.

در پایان این مراسم احمد رضایی بعنوان قائم مقام رئیس خانه مطبوعات مشگین شهر و اکبر عطایی بعنوان خزانه دار معارفه شدند./ وراوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار