گفت وگوی اختصاصی تابناک با علی جزندری سرپرست دفتر امور سياسي و انتخابات استانداري خراسان جنوبی / حدیقه سیروسی
نماینده مردمی برای رسیدن به هدفش از ابزارهای غیرقانونی استفاده نمی کند / وضعیت بین المللی ما طوری است که بعضی از کشورها چشم دوختند تا ببینند مردم چقدر در انتخابات شرکت می کنند/ چون تعداد زیادی از افراد برای مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند، شرایط خاصی برای انتخابات خبرگان رهبری به وجود آمده است، اما افزایش تعداد ثبت نام کنندگان مجلس شورای اسلامی به معنای شور و نشاط و امید در جامعه است/ مردم سعی کنند با مشورت های لازم افراد اهل فن و متخصص را انتخاب کنند
کد خبر: ۱۵۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۹ 03 January 2016

سرپرست دفتر امور سياسي و انتخابات استانداري خراسان جنوبی در گفت وگو با تابناک گفت: رعایت اخلاق اسلامی، جلوگیری از تخریب سایر کاندیدا از جمله مواردی است که داوطلبان مجلس باید به آن پایبند باشند تا دچار مشکل نشویم.

علی جزندری با اشاره به اینکه در کشور اسلامی هستیم و هدف ما اجرای قوانین اسلامی است، گفت: بنابراین  افرادی که در نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده وارد می‌شوند باید نمونه انسان مسلمان کامل ، مومن و معتقد باشند. چنین انسانی برای رسیدن به هدفش از ابزارهای غیرقانونی استفاده نمی کند و به همین دلیل توقع ما از افرادی که در مرحله نهایی توسط شورای نگهبان و هیات نظارت تایید می شوند رعایت قانون و پرهیز از دادن شعارهایی غیرممکن و بی پایه و اساس است.

وی ادامه داد: رعایت اخلاق اسلامی، جلوگیری از تخریب سایر کاندیدا از جمله مواردی است که داوطلبان مجلس باید به آن پایبند باشند تا دچار مشکل نشویم.

سرپرست دفتر امور سياسي و انتخابات استانداري خراسان جنوبی، جمهوریت یا همان مردم سالاری و اسلام را پایه نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: اصل مردم سالاری در انتخابات نمایان می شود و برای اینکه ما بتوانیم این پایه نظام را به صورت متوازن و به صورتی که هیچ گروه نتواند بر دیگری خدشه ای وارد کنند داشته باشیم، نیازمند مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هستیم.

جزندری ادامه داد: وضعیت بین المللی ما نیز طوری هست که بعضی از کشورها چشم دوختند تا ببینند مردم چقدر در انتخابات شرکت می کنند و از حضور مردم در انتخابات درستی یا نادرستی اقدامات مسئولین را ارزیابی و تجزیه و تحلیل می کنند و ما اگر بخواهیم ثابت کنیم به دنیا که طرفدار نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت ها هستیم نیازمند حضورپرشور مردم در انتخابات هستیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی ها، شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خواهیم بود، تصریح کرد: اعتقاد و باور مردم نسبت به صداقت دولت و اعتماد به سیاست‌های کلان دولت باعث حضور پرشور مردم در انتخابات می شود و به همین دلیل مشروعیت نظام یا اعتمادی که بین مردم و نظام قرار داشته در بالاترین نقطه قرار دارد.

سرپرست دفتر امور سياسي و انتخابات استانداري خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند ماه جاری، اظهارکرد: چون تعداد زیادی از افراد برای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده اند، شرایط خاصی برای انتخابات خبرگان به وجود آمده، به خصوص از این جهت که مجلس خبرگان در نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و اهمیت بسزایی دارد و در ارتباط با مجلس شورای اسلامی نیز با توجه به اینکه دو وظیفه قانونگذاری و نظارت بر عهده مجلس است می طلبد افرادی که وارد مجلس می شوند نسبت به مسئولیت خودشان آگاه باشند تا به نظام جمهوری اسلامی ایران و برنامه های نظام کمک کنند.

جزندری در خصوص تعداد ثبت نام کنندگان مجلس شورای اسلامی نیز گفت: افزایش تعداد ثبت نام کنندگان به معنای شور و نشاط و امید در جامعه است؛ چراکه این افراد هدفشان کمک به نظام است و مشارکت بیش از حد انتظاری که وجود داشت هیچ مشکلی ندارد و باید خوشحال باشیم که افراد زیادی احساس تکلیف می کنند که در راستای کمک به نظام حرکت کنند.

وی با اشاره به شرایط خاص ایران درجهان، تصریح کرد: ایران خودش را در روابط بین المللی معرفی کرده و هدف نظام نیز به نوعی رقابت و محدود کردن دشمنان اسلام است و ما باید در داخل کشور مواظب باشیم تا اهدافی که دشمنان موردنظرشان است محقق نشود که نقش مسئولین نیز در این راستا حائز اهمیت است و نیاز است مسئولین تلاش خود را برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه به کار گیرند.

سرپرست دفتر امور سياسي و انتخابات استانداري خراسان جنوبی به مردم توصیه کرد: مردم  باید سعی کنند در انتخاب دقت لازم را به کار گیرند و مشورت های لازم را با افراد اهل فن و متخصص انجام دهند تا انتخابی درست داشته باشند؛ چرا که افرادی که انتخاب می شوند افرادی متعهد، متخصص باشند و گذشته و عملکرد این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد و باتوجه به سوابق فرد تصمیمات لازم اتخاذ شود.

جزندری در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص تعداد شعب اخذ رای در استان نیز گفت: هیات های اجرایی تعداد شعب اخذ رای را مشخص می کنند اما با توجه به پیش بینی هایی که انجام داده ایم، 650 شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص زمان برگزاری انتخابات نیز گفت: انتخابات در 7 اسفند ماه برگزار می شود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توانند از 29 بهمن ماه تا ساعت 8 صبح 6 اسفند ماه و نمایندگان خبرگان رهبری نیز از 22 اسفند ماه تا ساعت 8 صبح 6 اسفند فعالیت تبلیغاتی انجام دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار