حجت‌الاسلام علی چراغی پور؛
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، گفت: در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی سال جاری برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و مذهبی در سطح ۲۷۰ کانون مسجد این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۱۵۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 02 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، گفت: در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی سال جاری برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و مذهبی در سطح ۲۷۰ کانون مسجد این استان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(۱۲ دی) در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه فجر این دبیرخانه، اظهار کرد: کانون‌های مساجد نقش مهمی در اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در استان دارند.

وی، تصریح کرد: کارکنان دبیرخانه و اعضای کانون‌های  فرهنگی و هنری مساجد سربازان فرهنگی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و همواره با تمام توان در برنامه‌ها و فعالیت‌های محوله، تمام تلاش و همت خود را برای برگزاری هر چه‌بهتر این فعالیت‌ها به کار بسته‌اند.

چراغی پور، افزود: در سال 94 تمام فعالیت‌های ابلاغی از سوی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به استان به نحو شایسته‌ای با حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اجراشده است و یکی از بزرگ‌ترین فعالیت‌های کانون‌های استان در سال جاری، برگزاری همایش و سوگواره علمدار کربلا در ایام اربعین حسینی بوده که با استقبال بسیار خوبی از سوی هنرمندان و اعضای کانون‌های مساجد کشور مواجه شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، گفت: جشنواره ملی علمدار کربلا برای دومین سال متوالی در استان ایلام برگزار و مایه افتخار برای استان ایلام بوده است که با همدلی، تعامل و هم‌زبانی کارکنان و اعضای کانون‌ها مساجد و اداره کل فرهنگ و ارشاد و حمایت‌های ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار شد.

وی، با اشاره به بازدیدهای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از سطح کانون‌های فرهنگی و هنری، ابراز کرد: باوجود همه محدودیت‌های مالی، این بازدیدها منشاء برکات فراوانی در راستای حمایت و تجهیز کانون‌های فرهنگی و هنری استان و رشد فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی در سطح کانون‌های مساجد بوده است.

چراغی پور، در ادامه با اشاره به اینکه در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و مذهبی در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌شود، افزود: این فعالیت‌ها، هم‌زمان با سراسر کشور از 12 بهمن آغاز و تا 22 بهمن سال جاری با حضور گسترده اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری در راهپیمایی دشمن‌شکن 22 بهمن ادامه خواهد داشت.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، تهیه و تولید پیامک با موضوع انقلاب و مسجد، انتشار بیانیه اعضای کانون‌های مساجد، برگزاری جشن‌های مختلف عشایری، روستایی و  شهری در سطح کانون‌ها، تهیه و توزیع پوسترهای دهه فجر انقلاب اسلامی در سطح کانون‌ها، رونمایی از تمبر آیت‌الله مروارید در جهت تکریم روحانیت معزز استان ایلام و افتتاح کانون‌های جدید التاسیس با حضور مسئولان از برنامه‌های این نهاد در دهه فجر سال جاری است.

وی، بیان کرد: برگزاری نمایشگاه عکس و دستاوردهای کانون‌های مساجد ایلام، برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی استان، برگزاری جشن‌های شادی دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، کارگاه‌های آموزشی خانواده و سبک زندگی اسلامی، دیدار با خانواده معظم شهدا و شهید اصغر اسدی به‌عنوان اولین شهید کانون‌های مساجد کشور، برگزاری گفتمان‌های دینی با محوریت مبارزه با فرقه‌های نوظهور و ضاله در شهرستان آبدانان، برگزاری نشست‌های دینی ویژه بانوان و گردهمایی فعالان خانه‌های نور از دیگر فعالیت‌های این دبیرخانه در استان است.

چراغی پور، بابیان اینکه در هفته‌های آتی نشست‌های هماهنگی  برگزاری برنامه‌ها دهه فجر با مسئولان کانون‌ها برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین ویژه‌برنامه 18 اسفند، سالروز تأسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور باشکوه خاصی در استان برگزار خواهد شد.

گفتنی است، این نشست با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در محل دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، برگزار شد./پ


منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار