رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: نباید توسعه کرمانشاه را فقط به "مگاپروژه‌ها" محدود کنیم و از پروژه‌های متوسط و کوچک غافل بمانیم.
کد خبر: ۱۵۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 30 December 2015
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: نباید توسعه  کرمانشاه را فقط به "مگاپروژه‌ها" محدود کنیم و از پروژه‌های متوسط و کوچک غافل بمانیم.

کیوان کاشفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه اجرای مگاپروژه‌ها یکی از راه‌های مهم پیشرفت استان کرمانشاه است، اظهار کرد: اگرچه به پروژه‌های اساسی و کلان نیاز داریم، اما به همان اندازه به پروژه‌های متوسط و کوچک هم نیازمندیم و در کنار مگاپروژه‌ها باید پروژه‌های متوسط و خرد نیز تعریف کنیم.

وی معتقد است، هم در اجرای پروژه‌های کلان و هم پروژه‌های کوچک نباید به یک حوزه و رشته خاص محدود شویم و برای کشاورزی، صنعت، زیرساخت‌ها، گردشگری و ... باید برنامه داشته باشیم.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران در ادامه اجرای پروژه‌های کلان را نیازمند چند امر مهم دانست و افزود: ابتدا باید دانش فنی و اطلاعات اجرای این پروژه‌ها را داشته باشیم تا در مباحث نرم‌افزاری پروژه‌ها دچار مشکل نشویم.

کاشفی سرمایه و اعتبار پروژه‌های کلان را اصل اساسی دیگر برشمرد و عنوان کرد: در شرایط کنونی توان دولت اجازه اجرای چنین پروژه‌های کلانی را نمی‌دهد، از سوی دیگر بانک‌ها هم شرایط مناسبی برای پرداخت تسهیلات ندارند.

وی تنها راه تامین سرمایه مگاپروژه‌ها را اتکا به سرمایه بخش خصوصی دانست و ادامه داد: البته برای اجرای پروژه‌های بسیار کلان باید توان و سرمایه بخش خصوصی استان تجمیع شود و این کار از عهده یک بخش به تنهایی خارج است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در ادامه با اشاره به مهمترین پروژه‌های کلانی که در کرمانشاه قابلیت اجرا دارد، تاکید کرد: ابتدا باید بر پروژه‌های نیمه تمامی که در استان وجود دارد مانند پالایشگاه آناهیتا، راه آهن، مناطق ویژه اقتصادی و ... که هر یک می‌توانند برای استان تحول‌آفرین باشند تمرکز کنیم، البته با اتکا به بخش خصوصی .

به گفته این مسئول، در برخی از بخش‌های دیگر هم مانند حوزه انرژی و صنایع پایین دستی نفت و پتروشیمی جای کار زیادی داریم.

کاشفی عنوان کرد: در بخش کشاورزی هم با توجه به پتانسیل فراوان استان، باید روی صنایع تبدیلی بیشتر کار کنیم .پ
 
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: امروزه صنایع های‌تک هم در تمام دنیا کاربردهای فراوانی دارد و از این بخش هم نباید غافل شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار