رئیس ستاد اقامه نماز استان قم:
رئیس ستاد اقامه نماز استان قم گفت: استان قم 17 دی ماه سال جاری میزبان اجلاس نماز خواهد بود.
کد خبر: ۱۵۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱ 28 December 2015
به گزارش تابناک قم، محمد خامه‌یار در دیدار جمعی از مسئولان ستاد اقامه نماز استان قم با آیت‌الله علوی گرگانی، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، از برگزاری اجلاس نماز در قم خبر داد و اظهار کرد: 17 دی ماه سال جاری نخستین اجلاس استانی نماز در قم و اجلاس سراسری نماز بهمن ماه در قزوین برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری اجلاس نماز مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده است پیش از برگزاری اجلاس سراسری نماز، این اجلاس به صورت استانی برگزار شود که در این راستا استان قم میزبان اجلاس استانی نماز می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با تاکید بر اهمیت برگزاری نماز جماعت در استان قم عنوان کرد: استان قم رتبه خوبی را در برگزار کردن نماز جماعت و مسجدمحوری ندارد که باید در این زمینه اهتمام بیشتری انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه استان قم به عنوان منادی نماز، برگزاری اجلاس نماز را در راستای ترویج این فریضه مهم الهی دنبال می‌کند، گفت: امیدواریم با این اقدامات زمینه ترویج نماز جماعت باشکوه در مساجد فراهم شود.

خامه‌یار با اشاره به درخواست ستاد اقامه نماز استان قم از مدیر حوزه علمیه بیان کرد: با توجه به اینکه از سوی حوزه علمیه قم مراکز پرشماری برای تحقیق در زمینه مبانی فقهی و کلامی وجود دارد، در خواست کردیم مرکزی را برای تحقیقات تخصصی در ارتباط با نماز اختصاص دهند.

وی از فعالیت 800 مسجد در استان قم خبر داد و گفت: از این شمار فقط 120 مسجد به اقامه نماز صبح اهتمام دارند که در این راستا برنامه‌ریزی شده است که اقدامات لازم برای اقامه نماز جماعت صبح در بیشتر مساجد قم صورت گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم همچنین به اقامه نماز در 800 مدرسه در قم اشاره و تصریح کرد: در تمام این مدارس نماز جماعت اقامه می‌شود و تمام ائمه جماعت در این مدارس را روحانیون تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه در اکثر ادارات قم نماز جماعت اقامه می‌شود،‌ گفت: باید تمیهداتی اندیشیده شود تا فرهنگ برگزاری نماز جماعت در سطح شهر نهادینه شود که در این راستا در اکثر ادارات نماز جماعت اقامه می‌شود و باید تمهیداتی اندیشیده شود و در این راستا مراجع و علما می‌توانند با تاکید خود به برگزاری نماز جماعت در شهر مردم را در این زمینه ترغیب کنند.

خامه‌یار با بیان اینکه تا کنون هیچ دستگاهی از ائمه جماعت اظهار نارضایتی نکرده است، خاطرنشان کرد: ائمه جماعات توانسته‌اند جذب حداکثری را به دنبال داشته باشند ولی انتظار می‌رود بیش از پیش در جامعه به امر نماز جماعت توجه شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار